شناسهٔ خبر: 45368928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار اصفهان:

افزایش جمعیت مستلزم تغییر نگرش به فرزندآوری است

اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: افزایش جمعیت مستلزم تغییر نگاه و نگرش به فرزندآوری و فعالیت رسانه‌ای مناسب در این عرصه است.

صاحب‌خبر -

حیدر قاسمی روز پنجشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اصفهان گفت: امروز هجمه رسانه‌ای دشمن و تبلیغات منفی نیز یکی از عوامل موثر در تغییر دیدگاه و نگرش جوانان به مساله جمعیت است.
وی ادامه داد: اینکه جوانان تشکیل خانواده را برای محدودیت می‌بیند مساله‌ای فرهنگی است که باید برای این مساله از طریق فرهنگی و رسانه‌ای چاره‌اندیشی شود و گرنه ارائه امتیارات و تسهیلات مادی صرف نمی‌تواند موثر باشد.
معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: پیگیری مساله جمعیت و رفع موانع کاهش جمعیت مستلزم بررسی همه ضرورت‌ها و تهدیدهای پیش‌رو در این بخش است.
وی تاکید کرد: رسانه‌ها و بخش‌های علمی لازم است در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه گفتمانی در راستای افزایش جمعیت نقش آفرینی کنند و برخی مخاطرات این عرصه را از جمله عوارض پیری، مشکلات کاهش جمعیت و دیگر چالش‌های پیشرو در کاهش جمعیت را به صورت شفاف با مردم در میان گذارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: مسائل و چالش‌هایی از جمله افزایش سن ازدواج، ‌کاهش نرخ باروری، طلاق و امثال آن از جمله مسائلی است که در حوزه جمعیت و خانواده قابل بررسی است.
وی با اشاره به تلاش نمایندگان مجلس برای تصویب طرحی در مجلس در خصوص خانواده و افزایش جمعیت، تصریح کرد: ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی، اساتید دانشگاهی در استان، پیشنهادها، ایرادها و ابهام را در این خصوص با نمایندگان استان درمیان گذارند تا طرح می از تصویب در مرحله اجرا با مشکل مواجه نشود.
قاسمی اظهار کرد: نمایندگان مجلس نیز با همپوشانی و بهره‌گیری از نظرات متولیان حوزه‌های علمی، دانشگاهی و اجرایی در تکمیل این طرح‌ استفاده کنند.
همچنین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: طرحی با ۷۲ ماده با هدف ارائه  تسهیلات تشویقی و رفع مانع افزایش جمعیت توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی اسلامی در حال پیگیری است.
امیرحسین بانکی‌پور افزود: کمیسیون ویژه‌ای بررسی این طرح را در قالب  ۸۰ جلسه کمیسیون و همچنین بیش از ۳۰۰ جلسه با کارشناسان اجرایی، قضایی و بهداشتی به منظور هم‌افزایی و همدلی دنبال کرد.
وی ادامه داد: این طرح به ابعاد مختلف در حوزه دینی، مالی، سهام، مسکن، بیمه، مرخصی‌ها بیمه زنان خانه‌دار و سایر مسائل را به نگاهی کارشناسانه و قابل اجرا و مطابق نیازها و مقتضیات کشور پرداخته است.
وی تاکید کرد: همانطور که در دهه ۷۰ از همه ابزارها برای تعدیل جمعیت استفاده شد، امروز لازم است همه مجموعه‌ها  افزایش جمعیت را در دستور کار قرار دهند.
جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اصفهان روز پنجشنبه با حضور اعضای ۶ کمیته سلامت و بهداشت، تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی، ایرانی، توانمند سازی جمعیت در سن کار، بازتوزیع فضایی و جغرافیایی جمعیت، کمیته تثبیت اقامت مردم در روستاها در استانداری اصفهان برگزار شد.

نظر شما