شناسهٔ خبر: 45368901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان:

تعریف پروژه‌های جدید را به حداقل می‌رسانیم

مهران مریدی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان می‌گوید: باید تعریف پروژه‌های جدید را به حداقل برسانیم.

صاحب‌خبر -

سمانه حسن‌پور در پاسخ به پرسش ایسنا که عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در جذب اسناد خزانه چگونه است؟ گفت: پس از توزیع اعتبارات و مبادله موافقت‌نامه‌ها که در تابستان امسال اتفاق افتاد نخستین جلسات را برای بررسی چگونگی پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها با دستگاه‌ها را در آبان و آذر ماه برگزار کردیم.

وی ادامه داد: به دستگاه‌هایی که قرارداد مربوط به پروژه‌ها را نبسته یا در مراحل عقد قرارداد بودند مهلت دو هفته‌ای دادیم و بعد بلافاصله جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه را برگزار و دستگاه‌هایی که برای عقد پروژه اقدام نکرده بودند توضیحات لازم را دادند که پیشرفت‌شان در عقد قرارداد پروژه‌ها به چه شکل است.

حسن‌پور اضافه کرد: دستگاه‌ها الان مشغول کارهای اجرایی بوده و منتظر دریافت صورت وضعیت مربوط به کارها هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان افزود: یک قسمت از اعتبارات و تخصیص‌های استان قائدتاً صرف پرداخت مطالبات صورت وضعیت‌های قطعی می‌شود و این پروژه‌ها در سیستم‌های ما مشخص هستند.

وی بیان کرد: فعلاً زمان مناسبی نیست برای اینکه تشخیص بدهیم در سال ۹۹ اسناد خزانه چه پروژه‌هایی دچار مشکل شود و چه دستگاه‌هایی این اسناد را جذب نکرده‌اند.

حسن‌پور با بیان اینکه اولین مکاتبات مربوط به تذکر جذب اسناد خزانه را هم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و هم اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان با دستگاه‌های اجرایی داشته‌اند، تصریح کرد: ولی قائدتاً با توجه به اینکه پایان سال مالی اعتبارات عمرانی ۳۱ تیر است در فروردین سال بعد بررسی می‌کنیم که ببینیم چه اسناد خزانه‌ای جذب نشده و چه مواردی را باید جابجا کنیم و آن موقع اعلام می‌کنیم که چه دستگاه‌هایی موفق عمل کرده و چه دستگاه‌هایی اسنادشان باقی مانده است.

  وی در ادامه با اشاره به اینکه ما میراث‌دار دهه‌هایی هستیم که درآمد کشور حاصل از فروش و صادرات نفت خوب بوده و پروژه‌های زیادی کلنگ‌زنی شده، تأکید کرد: حالا بخشی از این پروژه‌های نیمه‌تمام‌ها باقی مانده و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه اولویت‌بندی کنیم و تعدادی از پروژه‌ها که پیشرفت‌شان بالاتر و ضرورت بیشتری دارند را  ملاک قرار دهیم و اعتبار و تخصیص آنها را صد درصد کنیم که تکمیل شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان افزود: در این حالت باید سال‌های بعد سراغ یک‌سری دیگر از پروژه‌های نیمه‌تمام برویم و به نوعی تعریف پروژه‌های جدید را هم به حداقل برسانیم.

انتهای پیام

نظر شما