شناسهٔ خبر: 45368787 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمسایی: مربیگری بعد از معدن، سخت‌ترین کار است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان، گفت: به نظر من مربیگری بعد از معدن یکی از سخت‌ترین کارها و شغل‌ها است. گاهی بازیکنان به من می‌گویند که چشم‌های ما در بازی به درستی نمی‌بیند، حال ببینید چه فشاری بر روی مربی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

«وحید شمسایی»  روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در پاسخ به این پرسش که آیا پیروزی تیمش مقابل شهید منصوری قرچک در هفته هشتم لیگ برتر فوتسال فشار را از روی تیم گیتی‌پسند برداشت یا خیر،  اظهار داشت: من اسم فشار را روی این موضوع می‌گذارم. فوتسال و رشته‌های دیگر بالا و پایین دارد. شما اگر فوتبال اروپا را دنبال کنید، می‌بینید که رئال مادرید و بارسلونا به تیم‌های پایین جدول می‌بازند یا همین لیگ خودمان، استقلال که صدر جدول است در مقابل سایپا که در پایین جدول قرار دارد، شکست می‌خورد.  

وی افزود: جذابیت ورزش به همین اتفاقات است.  یک مثالی می‌زنم؛ می‌گویند سخت‌ترین شغل در دنیا کار در معدن است و به نظر من بعد از آن سخت‌ترین کار مربیگری است. روز بازی دو، سه بازیکن به من گفتند که چشم‌های ما در بازی به درستی نمی‌دید. حالا شما ببینید چه فشاری بر روی مربی وجود دارد.    

او خاطر نشان کرد: بازیکنانی که روبروی گیتی‌پسند قرار می‌گیرند، انگیزه بسیار زیادی دارند چرا که می‌خواهند آینده خود را تضمین کنند و چشم‌انداز گیتی‌پسند نیز بازیکنان جوان است. اگر بهترین باشی ولی تلاش نکنی شکست می‌خوری. ما باید برای حفظ آبروی خود تلاشمان را بیشتر کنیم. شعر من در باشگاه این است که همه در یک کشتی هستیم و اگر تلاش نکنیم همگی با هم غرق می‌شویم.   

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال، عنوان کرد: خاصیت مربی یا بازیکن بودن در باشگاهی مثل گیتی‌پسند اینگونه حساسیت‌ها را نیز دارد. این باشگاه یک چشم‌انداز دارد و در آن سختی‌های این چنینی نیز وجود دارد اما قرار ما بر این است که این مسیر را با قدرت تا انتهای فصل ادامه دهیم. در حال حاضر در صدر جدول قرار داریم و می‌خواهیم دور اول لیگ برتر را با قدرت به اتمام برسانیم.  

شمسایی ادامه داد: می‌دانم که بازی‌های بدی هم داشتیم اما با مدیران گیتی‌پسند هم که صحبت می‌کنم، هم نظر هستیم که این برد و باخت‌ها وجود دارد. به نظر من بازیکنان گیتی پسند باید قدر جایگاهی که در آن هستند را بدانند.  

وی در خصوص داوری دیدار با منصوری و اعتراض‌های او به داورهای این دیدار، گفت: هیچوقت در خصوص داوری صحبت نکردم و همواره به آن‌ها احترام گذاشتم و همه شاهد هستند که در ۶ بازی قبلی کوچکترین حرفی به داورها نزدم اما بازی با منصوری کمی متفاوت بود. ما هم انسان هستیم و برخی اوقات فشار بازی زیاد است. امیدوارم که اشتباهات داوری در لیگ کمتر شود.

سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند در مورد جوانگرایی در این تیم بیان داشت: «مسعود یوسف» و «مهدی‌ مهدی‌خانی» بازیکنان رده امید تیم هستند و توانستند در تیم اصلی نیز خودشان را نشان دهند. آن‌ها بسیار آینده‌دار هستند. زمان بازی یوسف زیاد است و مهدی‌خانی نیز در آینده دقایق بیشتری بازی می‌کند. این بازیکنان آینده باشگاه هستند. گیتی‌پسند همه رده‌های سنی باشگاه را حمایت می‌کند و این موضوع بسیار اهمیت دارد. در تمرین امیدها نیز به این موضوع اشاره کردم که نمی‌شود وحید شمسایی تا آخر عمر بازی کند. بازیکنان جوان باید جایگاه خود را در فوتسال بدست آورند. گیتی‌پسند باشگاه کاملی است و بازیکنان جوان می‌توانند در این تیم آینده خود را بسازند.  

شمسایی درباره نیم فصل دوم لیگ برتر فوتسال و نقل و انتقالات، گفت: ما احتیاجی به بازیکن جدید نداریم. در هیچ پستی کمبود نداریم و تنها باید تلاشمان را بیشتر کنیم.

نظر شما