شناسهٔ خبر: 45368514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ظریف: از چهارچوب‌های منطقه‌ای برای کاهش تنش استفاده می‌کنیم

وزیر امور خارجه گفت: حساسیت‌های دوستانمان در گرجستان را می‌دانیم و تلاش می‌کنیم از چهارچوب‌های منطقه‌ای برای کاهش تنش و توسعه همکاری استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در چهارمین ایستگاه از تور دیپلماتیک خود در گرجستان اظهار کرد: منطقه ما شرایط بسیار سختی را گذرانده است و الان نیاز است آن شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: باید از شرایط جدید برای همکاری در منطقه استفاده کنیم تا اطمینان حاصل شود دوباره جنگ و درگیری در منطقه ما اتفاق نیفتد.

وزیر امور خارجه در خصوص رایزنی‌های خود با مقامات گرجستان گفت: ایران و گرجستان ارتباط دیرینه‌ای باهم دارند و زمینه همکاری در حوزه ترانزیت با گرجستان بسیار خوب است.

ظریف با اشاره به سفر پیشین خود به گرجستان ادامه داد: علاوه بر روابط دوجانبه درباره همکاری منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر می‌کنیم.

ظریف یادآور شد: حساسیت‌های دوستان ما در گرجستان را درباره برخی کشورها می‌دانیم و تلاش می‌کنیم از چارچوبهای منطقه‌ای برای همکاری و کاهش تشنج‌ها و تنش‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم در این گفت‌وگوها با توجه به فضای جدید بین‌المللی موانع همکاری‌های دو جانبه رفع یا کاهش داده شود و به سمت همکاری بیشتر بین دو کشور پیش برویم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در حوزه ترانزیت همکاری‌های بسیار مثبتی در دو کشور وجود دارد، گفت: کریدور جنوب غرب که هم با آذربایجان و هم ارمنستان در این زمینه صحبت کردیم به گرجستان ختم می‌شود و از طریق گرجستان به دریای سیاه می‌رود و این مسیر می‌تواند برای ما، گرجستان و کشورهای مسیر بسیار مفید باشد.

ظریف در چهارچوب تور دیپلماتیک خود در روزهای اخیر به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و ارمنستان سفر کرده و با مقامات این کشورها گفت‌وگو و تبادل نظر کرده است.

وی صبح امروز در تفلیس با سالومه زورابیشویلی رئیس جمهوری گرجستان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه همچنین در محل یادمان قهرمانان شهر تفلیس حضور یافت و با اهدای تاج گل به قهرمانان ملی گرجستان ادای احترام کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما