شناسهٔ خبر: 45367628 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ظریف با رئیس جمهور گرجستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد

وزیر امور خارجه ایران که در تفلیس حضور دارد امروز با «سالومه زروابیشویلی» رئیس جمهور گرجستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در چهارمین مقصد سفرش در تفلیس حضور دارد، صبح امروز (پنجشنبه) با خانم «سالومه زروابیشویلی» رئیس جمهور گرجستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 وزیر خارجه همچنین در بدو ورود به تفلیس در گفت‌و‌گویی عنوان کرد: این چهارمین قسمت سفر من به کشورهای منطقه است.در کشورهای قبلی هم درباره روابط دوجانبه و هم همکاری‌های منطقه‌ای صحبت کردیم. منطقه ما شرایط سختی را گذرانده و نیاز است آن شرایط را پشت سر بگذاریم و از شرایط کنونی برای همکاری در منطقه‌ استفاده کنیم که اطمینان حاصل شود دوباره در منطقه ما جنگ و درگیری رخ نخواهد داد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: امروز در گرجستان قصد دارم درباره روابط دوجانبه صحبت کنم. روابط دوجانبه دیرینه‌ای با گرجستان داریم و زمینه‌های همکاری به خصوص در حوزه ترانزیت با گرجستان بسیار زیاد است. این سفر دوم من به گرجستان است و قبلاً هم در این زمینه گفت‌و‌گوهای خوبی با گرجستان داشته‌ایم. علاوه بر آن، نیاز است درباره همکاری‌های منطقه‌ای صحبت کنیم.

ظریف گفت: حساسیت‌های دوستان در گرجستان را نسبت به برخی کشورهای منطقه به خوبی می‌دانیم. تلاش داریم از یک چارچوب منطقه‌ای برای همکاری و کاهش تنش‌ها و تشنج‌ها استفاده کنیم.

وی در خصوص تاثیرات این سفر بر مناسبات تهران و تفلیس نیز اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم در این گفت‌وگوها با توجه به فضای جدید بین‌المللی موانع همکاری‌های دوجانبه را رفع کرده یا کاهش دهیم و به سمت همکاری بیشتر بین دو کشور پیش برویم. در حوزه ترانزیت همکاری‌های بسیار مثبت دو طرف وجود دارد. کریدور جنوب - غرب که ما هم با آذربایجان و هم با ارمنستان درباره‌ آن صحبت کردیم به گرجستان و از گرجستان به دریای سیاه ختم می‌شود و هم برای ما و هم گرجستان و هم کشورهایی که در مسیر هستند، می‌تواند بسیار مفید باشد. 

وزیر امور خارجه ایران در این سفر منطقه‌ای پیش از این به باکو، مسکو و ایروان رفت و با مقامات این کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرد و قرار است در ادامه این سفر و در مقصد پایانی به ترکیه نیز برود.

انتهای پیام/

نظر شما