شناسهٔ خبر: 45365754 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان از مسجد انصارالمهدی(عج) گزارش می‌دهد

گام های بلند یک مسجد فعال در اجرای طرح شهید سلیمانی و تهیه جهیزیه به نوعروسان

اهالی مسجد انصارالمهدی(عج)در راستای بیماری کرونا با مشارکت مساجد منطقه و در قالب طرح «شهید سلیمانی» غربالگری اهالی منطقه نیروی هوایی را انجام دادند و به خانواده های دارای بیمار کرونایی، خدمات بهداشتی و معشیتی قابل توجه ای ارایه نمودند،

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان ، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد انصارالمهدی (عج) در تهران، خیابان پیروزی، خیابان چهارم نیروی هوایی واقع است. این مسجد با وجود نوپا بودن، توانسته جای پای خوبی برای خود در منطقه نیروی هوایی باز کند که رسیدن به این موفقیت، دلایل مختلفی دارد که فعالیت مستمر چند طلبه در آن و حضور مستمر امام جماعت آن و داشتن پایگاه بسیجی بسیار فعال از مهم ترین دلایل این موفقیت است.

 

اهتمام اهالی مسجد انصارالمهدی (عج) در برگزاری برنامه ها در دوره کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مسجد انصارالمهدی (عج) که اکنون 12 ساله است با شیوع ویروس کرونا به همت اهالی آن، روزهای کمی تعطیل شد و برنامه نماز جماعت و برنامه های قرآنی، اهل بیتی و فرهنگی و رزشی در آن به صورت مستمر و البته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. به گفته حجت الاسلام «علی انصاری»، مراسم در مناسبت های مختلف در طول دوره شیوع ویروس کرونا در مسجد انصارالمهدی (عج) برگزار شد. به طوری که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ده شب مراسم، پنج شب در فاطمیه اول و پنج شب در فاطمیه دوم در این خانه خدا با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برپا گردید. به گونه ای که هر فردی هنگام ورود به این خانه خدا باید ماسک بر صورت داشته باشد، دست خود را محلول ضد عفونی کننده، تمیز نماید و فاصله اجتماعی را رعایت و سپس از وسایل شخصی همچون مهر و کتب قرآن و دعا و زیارت استفاده کند.

 

مراسم سوگواری به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) نیز در شب و روز این مناسبت و با سخنرانی حجت الاسلام هاشمی، استاد حوزه علمیه، در این مسجد برگزار شد. به گفته «حمید انصاری»، عضو فعال پایگاه بسیج مسجد انصارالمهدی (عج)، به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه برنامه های خاطره گویی برخی از مبارزان در دوره قیام علیه رژیم مخلوع پهلوی، سخنرانی مذهبی در شب و روز و شام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، مسابقه کتاب خوانی، برپایی ایستگاه صلواتی و راه اندازی کاروان شادی، برگزار می شود. جشن های این مسجد در دهه فجر انقلاب اسلامی رنگ و بوی فاطمی دارد و به گفته انصاری قرار است، از همین دهه، فعالیت های مسجد انصارالمهدی (عج) درباره انتخابات 1400 آغاز شود.

 

تبیین شاخص های انتخاب اصلح و تشویق مردم به شرکت در انتخابات از دهه فجر امسال

امام جماعت مسجد انصارالمهدی (عج) در این ارتباط گفت: طبیعتا ما در این مسجد در هیچ انتخاباتی و از جمله در انتخابات سال آینده، از هیچ فردی یا گروهی حمایت نمی کنیم با وجود این، تلاش خود را برای معرفی شاخص های انتخاب اصلح در منظومه فکری و علمی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و تشویق مردم به حضور گسترده در انتخابات به کار می گیریم. به همین منظور کارگروهی تشکیل خواهیم داد تا اولا به شبهات مردم به ویژه نسل جوان پاسخ دهیم و ثانیا دلایل قرآنی برای لزوم شرکت مردم در انتخابات را تبیین خواهیم کرد.

 

شیوع ویروس کرونا موجب شد بازسازی بخشی از مسجد انصارالمهدی (عج) با جدیت دنبال شود و با بودجه 150 میلیون تومانی طی سه ماه به پایان برسد، هر چند در این مدت به همت بسیجیان و هیئت امنا و خادم این خانه خدا سعی شد برگزاری نماز جماعت و سایر فعالیت های دینی و فرهنگی و خدماتی در این مسجد تعطیل نشود.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، اهالی مسجد انصارالمهدی (عج) تلاش کردند از فضای باز و حیاط این مسجد به منظور تعطیل نشدن برنامه های نماز جماعت و مناسبتی استفاده کنند، زیرا سقف حیاط این مسجد، خیلی مترفع نیست. با تلاش بسیجیان این مسجد، از این فضا و همچنین محوطه بیرونی این خانه خدا برای برپایی غرفه محصولات بهداشتی و فرهنگی و خدماتی استفاده شد و در دهه ولایت و امامت امسال، این نمایشگاه برپا شده بود.

 

مشارکت برخی از دستگاه ها در توزیع بسته های ارزاق توسط اهالی مسجد انصارالمهدی (عج)

از درآمد حاصله از این نمایشگاه و همچنین کمک های مردمی و گاهی نیز کمک های برخی از دستگاه ها همچون سپاه تهران بزرگ و بنیاد مستضعفان و شهرداری، برای عمل به توصیه مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه استفاه شد و تاکنون بیش از 400 بسته ارزاق و 800 بسته بهداشتی میان گروه های مختلف مردم توزیع شده است. نکته مهم درباره مسجد انصارالمهدی (عج) این است که با وجود تعطیل شدن بسیاری از مراکز دینی و مجالس مذهبی و فعالیت های فرهنگی، در چند نوبت، روحانیون و طلاب نیز در فهرست دریافت این کمک ها قرار گرفته اند. گاهی نیز کارت هدیه به گروه های شناسایی شده تقدیم می شود و در چند مورد نیز، هزینه انجام عبادت به برخی از روحانیون و طلاب اهدا شد. به گفته انصاری در نشست ائمه جماعات مناطق 13 و 14 شهر تهران نیز بر این موضوع تاکید شد که باید توجه ویژه به گروه هایی از مردم از جمله روحانیون که در پی شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات اقتصادی و تامین معاش زندگی شان شده اند، شود از اینرو ما در مسجد انصارالمهدی (عج) در تهیه و توزیع بسته های ارزاق و بهداشتی و کارت های هدیه و مهر نان و صدور معرفی نامه به مراکز درمانی و خدماتی، به همه گروه ها اعم از کارگران، روحانیون، مداحان، کسبه و زنان سرپرست خانوار توجه داریم.

 

تهیه جهیزیه در مسجد انصارالمهدی (عج) نیز هیچ گاه فراموش نشده است،به طوری که به گفته انصاری با وجود تمام مشکلات اقتصادی، چهار بسته جهیزیه در این مسجد تهیه و میان نوعروسان نیازمند توزیع شد. البته تهیه جهیزیه در مسجد انصارالمهدی (عج) گاهی شامل هفت، هشت کالا بوده است. خیریه این مسجد هم در همه زمان ها کوشیده است در تهیه بسته های ارزاق، پوشاک، جهیزیه و بهداشتی، موفق باشد که همکاری بسیجیان و هیئت امنا در این زمینه بسیار موثر بوده است.

 

مشارکت اهالی مسجد انصارالمهدی(عج) در اجرای طرح شهید سلیمانی

از کارهای بسیار مهم اهالی مسجد انصارالمهدی (عج) مشارکت در اجرای طرح «شهید سلیمانی» است که طی آن در غربالگری اهالی منطقه نیروی هوایی مساجد حضرت علی بن ابی طالب (ع)، انصارالحسین (ع) و حضرت زینب کبری (س) همکاری داشته است. به گفته انصاری، در اجرای این طرح از کمک شهرداری منطقه ۱۳ نیز استفاده شد و به خانواده های دارای بیمار کرونایی، خدمات بهداشتی و معشیتی اهدا شده است.

 

پایان پیام/397

نظر شما