شناسهٔ خبر: 45365491 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اتصال 238 خانوار روستایی شهرستان نیر به شبکه ملی اطلاعات | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از ایجاد و راه اندازی سایت‌های ارتباطی روستاهای شیران و مجیدآباد شهرستان نیر خبر داد و گفت: 238 خانوار روستایی شهرستان نیر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از ایجاد دو سایت ارتباطی روستایی شهرستان نیر خبر داد و گفت: سایت های ارتباطی روستاهای شیران و مجیدآباد با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.

وی افزود: با بهره برداری از سایت روستای شیران، پوشش تلفن همراه این روستا با 44 خانوار توسط اپراتور همراه اول برقرار شد؛ همچنین با ایجاد سایت ایرانسل روستای مجیدآباد که به تکنولوژی نسل سوم و چهارم مجهز است، 82 خانوار این روستا به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

بهروز رزمی گفت: با بهره‌برداری از این دو سایت، روستاهای اقماری سوغان لو با 42 خانوار و مشتقین با 70 خانوار نیز از اینترنت پرسرعت اپراتور ایرانسل برخوردار شدند.

مدیر کل ICT استان ضمن تاکید بر لزوم برقراری پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستایی در روستاهای بالای 20 خانوار استان گفت: با بهره‌برداری از این دو سایت جدید، در مجموع 238 خانوار روستایی این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

نظر شما