شناسهٔ خبر: 45365295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تامین اعتبارات بازسازی مناطق سیل زده بوشهر شتاب می‌گیرد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: تلاش می‌کنیم تامین اعتبارات بازسازی مناطق سیل زده استان بوشهر سرعت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارشنبه‌ شب در نشست بررسی مناطق سیل‌زده استان بوشهر بیان کرد: با پیگیری مستمر تلاش می‌کنیم تا پرداخت اعتبارات بازسازی مناطق سیل‌زده استان تسریع شود.

او افزود: سیاست ما در بنیاد مسکن این است که بعد از وقوع حوادث مختلف، در کنار بازسازی مناطق حادثه دیده، به توانمند شدن آن منطقه هم کمک کنیم.

بیشتر بخوانید

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن، با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان برای مناطق سیل‌زده تصویب شده است، عنوان کرد: بخش زیادی از این اعتبارات مربوط به شهرستان دشتستان است.

شاملو با اشاره به اینکه استان بوشهر یک درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور را دارد، افزود: در زمینه اعتبارت عمران روستایی نگاه ویژه‌ای به استان بوشهر داریم.

او درباره تامین قیر هم بیان کرد: امسال برای تامین قیر در استان بوشهر ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌ایم و ۱۰ میلیارد تومان دیگر هم پرداخت خواهیم کرد.

بیش از ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی روستایی ایمن می‌شود

معاون بنیاد مسکن همچنین در جمع خبرنگاران در شهرستان دشتستان گفت: تا سال ۱۴۰۵ بیش از ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی روستایی ایمن‌سازی می‌شود.

شاملو ادامه داد: پژوهشکده سوانح طبیعی با همکاری مدیریت بحران استانداری‌ها، پس از شناسایی روستا‌هایی که باید خانه‌هایشان ایمن‌سازی شود، آن‌ها را اولویت بندی می‌کنند و بر اساس  این اولویت‌ها منابع اعتباری اختصاص می‌یابد.

او از تدوین طرح‌های بازسازی و تعمیراتی در نقاط سیل‌زده استان بوشهر هم خبر داد و افزود: امیدواریم طرح‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن با کیفیت مناسبی تکمیل شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن درباره آسفالت معابر روستایی هم گفت: امسال منابع اعتباری برای آسفالت معابر روستایی اختصاص یافته، اما مشارکت مردم در این طرح‌ها نیاز است.

انتهای پیام/ک

نظر شما