شناسهٔ خبر: 45365196 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سامانه بارشی در راه است

سازمان هواشناسی از کاهش دما و تشدید بارش‌ها در برخی از مناطق کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز پنجشنبه، و فردا جمعه، سکون نسبی هوا در غالب مناطق کشور پیش بینی و افزایش آلاینده‌های جوی بر روی شهر‌های صنعتی و پرجمعیت مثل تهران، کرج، قم، اصفهان، اراک، تبریز و اهواز است.
 
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، از امروز پنجشنبه بعداظهر، سامانه بارشی جدید از نواحی شمال غرب وارد کشور که ابتدا  در استان‌های شمال غرب مثل آذربایجان غربی و کردستان بارش پیش بینی شده است. 

این سامانه بارشی فردا جمعه، گسترش یافته و علاوه بر این دو استان در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، شمال استان فارس، همدان، مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مثل زنجان، قزوین، البرز و تهران هم برای فردا جمعه شب باید منتظر بارش برف و باران باشند.

 از فردا جمعه، در سواحل دریای خزر، بارش‌ها آغاز و با یک روز تاخیر از شنبه در شمال شرق در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی به طور پراکنده هم بارش پیش بینی و در استان‌های کرمان و یزد هم بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

امروز پنجشنبه، وزش باد شدید جنوبی برای استان‌های گیلان و اردبیل پیش رو است و سرعت باد به ۹۰ کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد و در دامنه‌های پرشیب و برف گیر این منطقه احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

امروز پنجشنبه، و فردا آب‌های شمالی و جنوبی کشور، خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر مواج و وزش باد نسبتا شدید در نواحی غربی کشور و استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری از فردا جمعه پیش بینی می شود. 

نظر شما