شناسهٔ خبر: 45365179 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز اعلام کرد

ثبت و شناسایی گروههای نمایش ایران قوی تا ۲۲ بهمن/ رصد آنلاین فعالیت های بچه های مسجد در طرح ملی«ایران قوی»

حجت الاسلام شکری با اشاره به ثبت و شناسایی گروههای نمایش کانون های مساجد کشور تا ۲۲ بهمن ماه در رواق نمایش طرح ملی«ایران قوی»،گفت: سال آینده جشنواره تئاتر بچه های مسجد به میزبانی استان البرز برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «کاظم شکری» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز تا 22 بهمن99 ثبت و شناسایی گروههای نمایش کانون های مساجد کشور در رواق نمایش طرح ملی «ایران قوی»، را انجام خواهد داد، گفت: پس از ثبت و شناسایی گروههای نمایش، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای گروههای نمایش کانون های مساجد کشور سراسر کشور خواهیم نمود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با اشاره به برگزاری جشنواره «تئاتر بچه های مسجد» که سال آینده به میزبانی این استان برگزار می شود، بیان کرد: در همین راستا، با همکاری ستادهای فهمای استانها و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور دوره های آموزشی برای گروههای نمایش برگزار می شود. ضمن اینکه پوستررواق «نمایش»، طرح ملی ایران قوی اخیرا طی مراسمی با حضور تنی چند از مسئولان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان رونمایی شد.

 

حجت الاسلام شکری با تاکید بر ظرفیت های استان البرز در حیطه هنر نمایش و تئاتر خاطر نشان کرد: در طول سال های گذشته هنرمندان فراوانی از این استان وارد جامعه تئاتر وهنرهای نمایشی شده اند و به منظور شکوفایی استعدادهای بچه های مسجد در این رشته تاکنون برنامه های متنوع و گوناگونی به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان البرز برگزار شده است و طرح ملی ایران قوی نیز گامی در جهت ثبت آثار بچه های مسجد در سامانه بچه های مسجد در رشته های مختلف است.

 

مدیر ستاد فهمای استان البرز با اشاره به اینکه طرح ملی«ایران قوی» در شناسایی کانون های فرهنگی هنری فعال وهمچنین بروز و ظهور فعالیت های چشمگیر بچه های مسجد نقش قابل توجه ای دارد، گفت: این طرح ملی زمینه رصد آنلاین فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرو کشور بویژه در شرایط بحران کرونا را فراهم می کند.

 

طرح ملی ایران قوی با ایجاد زمینه مشارکت و نقش‌آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تلاش می‌کند در تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برمی‌دارد. این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت‌ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت‌های مبتکرانه کانون‌ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فناوری‌های نوین به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا می شود. این طرح در قالب سه شبستان «فرهنگ»، « هنر» و « نوآوری» و 12 رواق نور، کتاب، دانش، همدلی، رسانه، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم، کارآفرینی، فن آوري اجرا می شود و در این میان برخی از استانها در این رشته ها به عنوان معین دیگر استانها شناخته شده اند. در رشته نمایش نیز استان البرز به عنوان معین استان ها فعالیت می کند.

 

پایان پیام/40

نظر شما