شناسهٔ خبر: 45365017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

چرایی اجرای ناقص همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دلایلی را برای اجرای ناقص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مطرح و تأکید کرد که یکی از شروط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی این سازمان دریافت مطالباتش از دولت است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از وضعیت اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: متأسفانه قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در ابتدای سال جاری اجرا شد، رضایت کامل بازنشستگان این سازمان را تأمین نکرد.

وی افزود: امروز شرایطی وجود دارد که اغلب صندوق‌های بیمه، دچار ورشکستگی شده‌اند و با مشکلات مالی عدیده‌ای نیز مواجه‌اند و غالب صندوق‌ها توان ایستادگی در برابر فشار هزینه‌ها را ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: شرایط صندوق‌های بازنشستگی، غالبا ویژه است و برای اینکه بتوانند به تعهدات‌شان در قِبال بازنشستگان عمل کنند، صرفا از طریق حق بیمه‌های افراد تحت پوشش، صندوق را اداره می‌کنند.

لطفی همچنین با اشاره به اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی برای اعتبارات در نظر گرفته شده، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اعتراضاتی مطرح کرده است.

نظر شما