شناسهٔ خبر: 45365014 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون وزیر کشور:

"ایرانشهر۱۴۰۰" منشور شهرهای کشور در سده آینده است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در آستانه سده جدید و ورود به قرن پانزدهم، تغییر نگاه مدیران شهری را امری انکارناپذیر برشمرد و گفت: "ایرانشهر ۱۴۰۰" منشور پیشرفت و توسعه شهرهای کشور در سده پیش رو خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهدی جمالی نژاد امروز در نشست ویدیوکنفرانس مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری، افزود: عزم هایمان را جذب کرده ایم تا با تحقق روستاهای قوی، محلات قوی و شهرهای قوی انشاا...، کشوری قوی و دانش پایه را رقم زنیم.

 
وی گفت: به منظور حرکت هدفمند مدیریت شهری و روستایی در قرن جدید و با توجه به اینکه ورود به سده جدید باید با تغییر بنیادین در رویکردهای اداره امور شهرها و روستاهای کشور همراه باشد تا با بهره گیری از رویکرد محله قوی، روستای قوی، شهر قوی؛ ایران قوی را محقق کنیم.


رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بر گرامیداشت مطلوب این مناسبت در شهرها با محوریت شهرداری ها،  شوراها و نقش آفرینی مردم تاکید و تصریح کرد: گزارش اقدامات مدیریت شهری و بهره برداری از پروژه های شهرداری ها باید در آخرین دهه فجر دولت دوازدهم و شورا و شهرداری پنجم تحت نظارت استانداری ها و بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه ها به طور مطلوبی به آگاهی عموم شهروندان و سازمان ها و دستگاه ها برسد تا افکار عمومی از میزان و حجم بالای اقدامات و پروژه های خانواده بزرگ مدیریت شهری مطلع شوند.

 

وی همچنین بر رعایت دستورالعمل های ابلاغی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مقابله با کرونا در زمینه گرامیداشت و اجرای برنامه های مختلف دهه فجر در شهرها و افتتاح پروژه های مدیریت شهری تاکید کرد  و گفت: انتظار می رود اهم اقدامات مدیریت شهری با استفاده از فضای مجازی و با نظارت و هماهنگی دفاتر شهری و شوراهای استانداری ها، اطلاع رسانی شود.

 

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین از دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها خواست تا بر نحوه بودجه بندی شهرداری ها برای سال آینده  نظارت های لازم را به عمل آورند تا ضمن رعایت بخشنامه بودجه شهرداری ها که ازسوی این سازمان به استانها ابلاغ شده، احکام موردنیاز شهر و شهرداری ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ آنها درج شود.

 

وی همچنین از پی گیری های مستمر وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای رفع مشکلات اداری و استخدامی کارکنان شهرداری ها در مجلس و دولت در آینده خبر داد.

 

جمالی نژاد در ادامه تاکید کرد: شهرداریها و شوراها در فاصله زمانی باقی مانده تا پایان فعالیت شوراهای پنجم می بایستی برای اجرایی شدن برنامه ها و پروژه های مصوب تلاش مضاعفی نمایند و دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها هم باید در این زمینه نظارت های مستمر را به عمل آورند.

 

وی اضافه کرد: شهرداری ها و شوراها با توجه به این‌که در سال آخر فعالیت خود هستند، باید تجربیات، اقدامات و برنامه ها را به نحو مناسب و شفافی در اختیار شورا و شهرداری های آینده قرار دهند تا خللی در اداره شهر و برنامه ریزی ها و خدمت رسانی به مردم صورت نگیرد و دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها با توجه به وظایف خود در قبال مدیریت شهری باید در این زمینه اقدامات نظارتی و حمایتی را به عمل آورند.

 

در این نشست آخرین برنامه ها و اقدامات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در حوزه های مختلف کاری شهرداری ها از سوی معاون امور شهرداری ها و جمعی از مدیران کل این سازمان تشریح و به پرسش ها و مسایل طرح شده پاسخ داده شد. همچنین دبیران نشست های منطقه ای پنج گانه مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها نیز گزارشی از تشکیل این نشست ها و موضوعات طرح شده و پیشنهادها و راهکارهای اجرایی در آنها بیان نمودند.

پایان پیام/50

نظر شما