شناسهٔ خبر: 45364859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت و گو با رکنا مطرح کرد ،

خداکرمی : تولید بیت کوین در ایران برای خرید و تامین مایحتاج ضروری / نباید از مردم پنهان کنیم

اجتماعی رکنا: این روزها خاموشی معابر، خیابان و اتوبان ها جای بحث و جدال شده است و برای مردم به ویژه پایتخت نشینان نارضایتی هایی به وجود آورده است.

صاحب‌خبر -

خاموشی های شبانه در تهران و خیابان هایش اعتراض شهروندان را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، خاموشی برق در سطح شهرها به ویژه شهر تهران و حتی خاموشی واحدهای مسکونی طی یک ماه گذشته با واکنش های مختلفی روبرو بوده است. حجت نظری، عضو شورای شهر تهران به صورت تلویحی به بیت کوین اشاره کرده و می گوید: "نمی دانیم خاموشی‌ها به دلیل پاپ کرون است یا بیت کوین! اما وزارت نیرو باید به این مسئله ورود پیدا کرده و به خاموشی ها خاتمه دهد." از سوی دیگر سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی ناجا به صراحت اعلام می کند: "خاموشی معابر و بزرگراه ها به افزایش سرقت های خرد دامن زده و سرقت ها در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است."

پروتکل های میزان مصرف و تولید انرژی

خاموشی ها بستر افزایش بزهکاری از جمله سرقت ها و از بین رفتن امنیت را فراهم می کند. ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره خاموشی های تهران تاکید کرد: موقعیت کشور را باید در نظر بگیریم. وقتی می گوییم: "مشارکت دولت با مردم، مردم با دولت یا شهرداری با مردم، مردم با شهرداری" در زمان های بحران و موقعیت های سخت خودش را نشان می دهد. وقتی مصرف انرژی افزایش می یابد عوارضی در مدیریت انرژی ایجاد می کند و این مدیریت مجبور است برای برقرارى تعادل میزان مصرف و تولید انرژی پروتکل هایی ارائه دهند. البته موافق خاموشی های معابر تهران نیستیم.

جلوگیری از خاموشی وسیع

وی با بیان این که با همدلی بیشتر می توانیم درصدی از مصرف برق را کاهش دهیم، افزود: هر خانواده می تواند مصرف انرژی (برق و گاز) را کاهش دهد. در حال حاضر با توجه به شرایط خاص حوزه انرژی مى شود به صورت خانوادگی، اداری، نهادی، وزارتخانه ای و... مدیریت کنیم تا خاموشی وسیع نداشته باشیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: نمی توانیم بگوییم محدودیت های کرونایی مصرف انرژی را کاهش داده یا افزایش. احتمال دارد مصرف خانگی انرژی با خانه ماندن شهروندان افزایش یافته باشد. زمانی می توانیم قضاوت کنیم که دستگاه های ناظر آمار و گزارشی در این رابطه ارائه کنند. احتمال دارد که ساعت پیک مصرف تغییر کرده باشد ولی مصرف کاهش نیافته باشد.

برخی نمایندگان مجلس نمی دانند زیر پوست شهر چه می گذرد

ناهید خداکرمی با اشاره به این که مشکلات کشور در هم تنیده است، تاکید کرد: نمی توانیم مشکل تامین نیرو را جدای از تحریم ها یا حتی کرونا ببینیم. حتی اگر مصرف برق برای تولید بیت کوین افزایش یافته، ناشی از شرایط تحریم تحمیل شده به کشور است. در شرایط کنونی منابع بیت کوین صرف واردات به کشور می شود. کامپیوتر، موبایل، ارزاق عمومی و اساسی و... از خارج وارد می شود و همه وابسته به ارز است. بنابراین در عین نقدی که بر شیوه مدیریت بخش نیرو دارم اما نباید حقایق را پنهان کنیم. در این میان نقش رسانه ها بسیار پررنگ است. انتقاد کردن آسان ترین راه است اما اگر بر اساس مستندات و عوامل منجر به شرایط فعلی گزارش دهیم مردم نیز همراهی خواهند کرد. اطلاعات باید همه جانبه از سوی رسانه ها به مردم ارائه شود. مردم همیشه فکر می کنند دولت کوتاهی می کند و دولت نیز تقصیر را گردن مردم می اندازد. در صورتی که اداره کشور باید با عقلانیت جمعی صورت گیرد.

وی افزود: البته بعضی وقت ها به دلیل شرایط خاص سیاسی نمی توانیم نماینده واقعی خود را به مجلس بفرستیم یا فردی که نماینده ما فردى مى شود که از متن جامعه و مردم جدا افتادند،نمی دانند در زیر پوست شهر چه می گذرد و مشکلات مردم چیست. این موضوعات و واقعیت ها را قبول دارم.

عضو شورای شهر تهران با بیان این که از مسئولان وزارت نیرو خواهش می کنم حتما در برنامه ریزی برای خاموشی معابر با شورای شهر تهران هماهنگ باشد، تاکید کرد: ارتباطی که با مردم داریم اگر هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای تصمیم گیری وجود داشته و سیاست گذاری یکپارچه داشته باشیم تا اقدامات قابل پذیرش تر شود.

مجبوریم برای واردات ضروری بیت کوین تولید کنیم

ناهید خداکرمی با اشاره به پیامک وزارت نیرو برای آغاز پویش "کاهش 10درصدی انرژی" گفت: این پویش ها خوب است ولی حتما باید برای مردم توضیح بدهیم. مردم اگر ولی نعمت ما هستند پس در مورد معضلات با آنها صحبت کنید و بگویید: "ما مجبوریم برای تولید بیت کوین که بخش واردات ضروری را با آن تامین می کنیم، مصرف بیشتر نیرو داشته باشیم." ما نباید کار پنهانی یا زیرزمینی داشته باشیم. در محدودیت های کرونا دیدیم که همراهی مردم ایران نسبت به تمام کشورهای دنیا بهتر و پیشرو بود. در کشورهایی مثل هلند و آلمان برای اعمال محدودیت مردم تظاهرات کردند. مردم ما همراه و باهوش هستند ولی انتظار دارند با صداقت روبرو شوند و به آنها دروغ نگوییم. واقعیت های کشور را باید به شفافیت با مردم در میان بگذاریم نه آن که منتظر باشند تلویزیون های خارج از کشور به آنها خبر دهد. اگر خودمان واقعیت ها را بگوییم قطعا مردم همراهی کرده و حتی بپذیرند 2 ساعت در شبانه روز در خاموشی به سر ببرند ولی ارزاق عمومی وارد کشور شود. روشنایی معابر واجب است. به ویژه در مناطقی که رفت و آمد شهروندان زیاد است. در اتوبان ها می شود خاموشی را تحمل کرد اما در معابر عمومی وسط شهر و سطح مناطق خاموشی ها خطرناک است. ستاد مقابله با کرونا می تواند یک کارگروه یا کمیته برای مدیریت نیرو یا مصرف انرژی را تشکیل دهد و برای تصمیمات با همه ارگان ها مشورت کند تا این معضل حل شود.

فضای مجازی عامل پیروزی ایران در جنگ هاى سیاسى اقتصادى آینده است

وی با اشاره به این که ما وقتی مشکل گلویمان را مى گیرد اقدام می کنیم، اظهار کرد: تکلیف برنامه های سوم، چهارم، پنجم و ششم بوده که انرژی ها به انرژی های تجزیه پذیر و پایدار تبدیل شود. ما نور خورشیدی و گاز فراوان داریم بنابراین باید کاری کنیم که ساختمان ها از انرژی سبز و خورشیدی استفاده کنند، گرچه آن هم وابسته به ارز است. اما این سرمایه گذاری طولانی مدت است. شورای شهر تهران برای این مهم دائم در تلاش بوده اما دستش از همه جا کوتاه است. پسماند ما می تواند تبدیل به نیرو شود و آب فاضلاب به پساب برای شستشوی معابر و آبیاری فضای سبز. اما این موضوعات را رها کرده ایم و دائم از یکدیگر طلب داریم بدون آن که کمک کنیم تا نو آوری و خلاقیت در حوزه های اساسی زندگیمان شود. می گویند جنگ آینده بر سر آب و انرژی است که با تکنولوژی به دست می آید بنابراین باید با پیشرفت در فضای مجازی و بازگردانی انرژی در این جنگ موفق شویم. اما برخی با فضای مجازی مخالفت می کنند و اصلا فکر نمی کنند فضای مجازی و خلاقیت در بدنه جامعه چه اثراتی بر پیشرفت و رفع مشکلات دارد. دائم در حال بازدارندگی و منع هستیم و این موضوعات کشور را از درون دچار آسیب می کند و این است که یک روز بحران خاموشی داریم، یک روز بحران آب یا آلودگی هوا و... داریم و هیچ وقت فردا را نمی بینیم و انگار با آینده قهر هستیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما