شناسهٔ خبر: 45364824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کارگروه کودک ونوجوان دهه فجر استان مازندران فراخوان داد

برگزاری مهرواره قصه‌گویی و کتاب‌خوانی فجر انقلاب

کارگروه کودک ونوجوان گرامی‌داشت دهه فجر استان مازندران به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با انتشار فراخوانی مهرواره قصه‌گویی و کتاب‌خوانی فجر را برگزار می کند.

صاحب‌خبر -

این دو مهرواره از ۱۸۰ برنامه‌ اجرایی کارگروه کودک ونوجوان گرامی‌داشت دهه فجر استان مازندران است که در قالب فراخوان منتشر شده و از علاقه‌مندان گروه‌های سنی متعدد برای شرکت دعوت نموده است.
بر همین اساس در بخش قصه‌گویی موضوع آزاد بوده اما در عین حال  امتیاز ویژه برای نقالی و پرده‌خوانی و قصه‌های انقلاب اسلامی در نظر گرفته شد.
در مهرواره قصه‌گویی شاخص‌هایی هم‌چون: قصه مناسب نقل(از نظر جذابیت، هیجان، اندیشه، تناسب با درک مخاطب، تناسب با ویژگی‌های قصه‌گو،  پرداخت خلاقانه) و تناسب با فرهنگ دینی و ملی و ارتباط با ذخیره‌های فاخر فرهنگی- پوشش (خلاقیت و سلیقه متناسب با ارزش‌های فرهنگی و متناسب و مرتبط  با قصه در عین سادگی) - خلاقیت در طراحی صحنه (تناسب و سادگی) و زبان و لحن و بیان (سلامت گفتار، اوج و فرود صدا ومکث و ریتم و آکسان‌گذاری و انتقال درست عواطف، رسایی و غیره قابل اهمیت است.

اما در بخش کتاب‌خوانی با عنوان « تپش لحظه‌ها » در دوبخش برگزارمی شود؛ بخش  « معرفی کتاب» که کودکان و نوجوانانمی‌توانند با ساختن یک کلیپ سه دقیقه‌ای کتابی را با موضوع انقلاب با شیوه خلاقانه معرفی نمایند.
بخش «کتاب‌سازی با خاطرات بزرگ‌ترها از انقلاب» که در این بخش کودکان و نوجوانان می‌توانند خاطراتی که پیرامون انقلاب اسلامی از بزرگ‌ترها شنیده‌اند را در قالب کتاب‌سازی آماده و درسایت بارگزاری کنند.
اصلاعات بیشتر این فراخوان در سایت mazandaran.kpf.ir  قابل مشاهد است.

انتهای پیام

نظر شما