شناسهٔ خبر: 45364778 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دکتر کیوان الچیان؛ متخصص بیماری های داخلی پاسخ می دهد:

آن چه تاکنون درباره گرفتگی های صدایتان نمی دانستید

خبرنیوز نوشت:دکتر کیوان الچیان؛ متخصص بیماری های داخلی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور در برنامه در انتهای الوند درمورد التهاب گلو توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

گرفتگی گلو و صدا ممکن از ناشی از نارسایی قلبی باشد، زیرا فرد به دنبال نارسایی قلبی، قلب به درستی پمپاژ خود را انجام نمی دهد و دچار تورم می شود این ورم در حنجره هم اتفاق می افتد و باعث فشار عصب حنجره و تغییر در صدای بیمار می شود.

اگر گرفتگی صدا با سرفه های خون آلود، برجستگی گلو، احساس درد گردن، مشکل در ادای کلمات، کاهش وزن، اختلال تنفسی همراه باشد نشانه های خطر است و باید حتما و خیلی زود به پزشک مراجعه شود.

افرادی که دائم از تارهای صوتی استفاده می کنند مانند خواننده ها، سخنگو ها، مجری ها و… اگر دچار التهاب و گرفتگی گلو شوند فقط نیاز به استراحت دارند و احتمال گرفتگی صدا ناشی از نارسایی قلبی بسیار کم است.

افراد سیگاری، افراد بالای سن 40 سالگی گاهی دچار خش دار شدن صدا می شود، این افراد اگر بیماری پیش زمینه ای نداشته باشند تغییر صدا آن ها نگران کننده نیست.

در بسیاری از افراد که دچار سکته مغزی می شوند نیز تغییر صدا دیده می شود که با تکرار صحبت کردن به این صورت که فرد باید صدای ضبط شده خود را بشنود و دائم صحبت ها را تکرار کند که این تغییرات  در صدا برطرف شود.

بسیاری از گرفتگی های صدا با دارو، درمان می شود حتی تغییرات ناشی از نارسایی قلبی در برخی افراد که به موقع به پزشک مراجعه می کنند درمان می شود.

اولین قدم هنگام گرفتگی صدا استراحت کردن است، بعد از آن قرقره کردن آب نمک، استفاده از آب گرم و لرم، نوشیدن چای و عسل یا چای لیمو، آب اسفناج، حریره بادام، شیر، عناب و گشنیز نیز در درمان تغییرات صدا و التهاب گلو بسیار تاثیر گذار هستند.

1717

برچسب‌ها:

نظر شما