شناسهٔ خبر: 45364486 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

شوخی جالب AFC با استقلال و پرسپولیس

قرعه‌کشی نخستین لیگ قهرمانان آسیای ۴۰ تیمی روز گذشته (چهارشنبه) در کوالالامپور مالزی برگزار شد و تیم‌های ایرانی حاضر در رقابت‌ها، رقبای خودشان را شناختند.

صاحب‌خبر -

روزنامه اعتماد: قرعه‌كشي نخستين ليگ قهرمانان آسياي ۴۰ تيمي روز گذشته(چهارشنبه) در كوالالامپور مالزي برگزار شد و تيم‌هاي ايراني حاضر در رقابت‌ها، رقباي خودشان را شناختند. بر اين اساس پرسپوليس به عنوان قهرمان ليگ برتر ايران و نايب‌قهرمان فصل قبل ليگ قهرمانان آسيا در سيد يك قرار گرفت و به عنوان صدرنشين گروه آخر يعني E معرفي شد. تيم تراكتور به عنوان قهرمان جام حذفي در سيد 2 طبقه‌بندي شد و استقلال در سيد 3. فولاد هم كه بايد ابتدا با العين در بازي پلي‌آف شركت كند و در صورت برد راهي دور گروهي خواهد شد در سيد 4 ايستاد. نكته حائز اهميت در اين دوره ليگ قهرمانان شرايط صعود تيم‌هايي از گروه‌هاي‌شان است. در اين دوره از هر گروه تيم‌هاي اول و سه تيم برتر دوم از بين ۵ گروه راهي دور حذفي مي‌شوند. دور گروهي اين رقابت‌ها از فروردين سال ۱۴۰۰آغاز و به صورت متمركز در يكي از كشورهاي قطر يا امارات(يا هر دو) برگزار مي‌شود.

گروه A: الهلال عربستان، شباب الاهلي امارات، استقلال تاجيكستان، پلي‌آف يك (الغرافه قطر/ AGMK ازبكستان)

با توجه به جايگاه تيم‌ها و سابقه‌شان در فوتبال آسيا به نظر مي‌رسد الهلال عربستان براي صعود از اين گروه مشكل چنداني نداشته باشد. شباب الاهلي ديگر تيمي است كه مي‌تواند براي قرار گرفتن در جمع تيم‌هاي راه‌يافته به دور بعد تلاش كند. الغرافه از تيم‌هايي است كه سابقه حضور در ليگ قهرمانان آسيا را در كارنامه دارد اما تيم ازبكستاني تيم ناشناخته‌اي است كه ممكن است بتواند در صورت صعود براي ساير تيم‌ها دردسر درست كند.

گروه B: الشارجه امارات، تراكتور ايران، پاختاكور ازبكستان، پلي‌آف ۲ (الوحده عربستان/ نيرو ي هوايي عراق)

تراكتور ايران بعد از 3 فصل دوري از سطح اول فوتبال آسيا، امسال به عنوان قهرمان جام حذفي به اين رقابت‌ها رسيده و در گروه نسبتا سختي قرار گرفته است. الشارجه و پاختاكور هر دو جزو تيم‌هاي خوب فصل قبل ليگ قهرمانان آسيا بودند كه موفق به صعود از دورگروهي شدند. علاوه بر اين تيم ازبكستاني از تيم‌هاي قديمي و خوب فوتبال آسيا محسوب مي‌شود. برنده بازي الوحده و نيرو هوايي هم نمي‌تواند حريف دست و پا بسته‌اي به واسطه سيد‌بندي‌اش در نظر گرفته شود. تراكتور در آخرين حضورش در اي‌سي‌ال موفق نشد به دور حذفي برسد و حال بايد ديد در اين دوره چه كار خواهد كرد.

گروه C: الدحيل قطر، الاهلي عربستان، استقلال ايران، الشرطه عراق

بي‌هيچ بحثي مي‌توان گروه سوم اي‌سي‌ال ۲۰۲۱ را گروه مرگ رقابت‌هاي غرب آسيا دانست. جايي كه استقلال و الاهلي به عنوان تيم‌هايي كه سابقه قهرماني در آسيا را دارند به همراه الدحيل، تيمي كه قرار است تا چندي ديگر در جام باشگاه‌هاي جهان حاضر شود به مصاف هم مي‌روند. به اين جمع بايد تيم چغر الشرطه را نيز اضافه كنيم. جالب اينكه استقلال با دو تيم از اين 3 تيم (الاهلي و الشرطه) در فصل پيش هم‌گروه بود و در نهايت توانست به عنوان تيم دوم راهي دور بعد شود. از ديگر نكات جالب اين هم‌گروهي مي‌توان به رويارويي علي كريمي در پيراهن الدوحيل با تيم سابقش استقلال اشاره كرد. علي كريمي پس از ليگ قهرمانان فصل بعد در يك روند فرسايشي و پرحاشيه استقلال را ترك كرد.

گروه D: السد قطر، النصر عربستان، الوحدت اردن، پلي‌آف ۳ (فولاد ايران/ العين امارات)

گروه 4 هم حتي قبل از برگزاري ديدار پلي‌آفش جزو گروه‌هاي سخت رقابت‌ها محسوب مي‌شود. جايي كه السد و النصر به عنوان قهرمان سابق ليگ قهرمانان و قهرمان جام در جام و نايب‌قهرمان سابق اي‌سي‌ال حضور دارند. اين دو تيم فصل پيش در مراحل يك هشتم و نيمه‌نهايي با شكست مقابل پرسپوليس از ليگ قهرمانان حذف شدند. العين نيز به عنوان يكي از تيم‌هايي كه سابقه قهرماني آسيا را دارد در اين گروه مطرح است و فولاد كار سختي براي صعود به دور گروهي دارد. آخرين باري كه فولاد به ليگ قهرمانان آسيا رسيده بود، برمي‌گردد به سال ۲۰۰۶ كه در دور گروهي حذف شد.

گروه E: پرسپوليس ايران، الريان قطر،گوا هند، پلي‌آف ۴ (الزوراء عراق/ الوحده امارات)

پرسپوليس به عنوان قهرمان منطقه غرب آسيا و نايب ‌قهرمان ليگ قهرمانان در گروه متوسطي جا گرفته است. شناخته‌شده‌ترين رقيب سرخ‌ها در اين گروه الريان قطر است. طنز ماجرا اينجاست كه شجاع خليل‌زاده كه با آن همه جار و جنجال پرسپوليس را ترك كرد و خيلي زود لوگوي الريان را بوسيد بايد مقابل هم‌تيمي‌هاي سابقش قرار بگيرد. برنده بازي پلي‌آف را مي‌توان جزو تيم‌هاي حساسيت‌برانگيز اين گروه دانست. تيم اف‌سي گواي هند هم يك تيم ناشناخته است كه سابقه چنداني در ليگ قهرمانان آسيا ندارد. البته بازيكنان مطرحي نظير رابرت پيرس و لوسيو برزيلي چند سال پيش پيراهن اين تيم هندي را بر تن كرده بودند.

نظر شما