شناسهٔ خبر: 45364386 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

کرونا بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی را به آستانه فروپاشی رساند

کادر درمانی رژیم صهیونیستی با اذعان به کمبود تجهیزات بیمارستان‌ها زیر فشار همه‌گیری کرونا، گفتند موج سوم این بیماری در فلسطین اشغالی همچنان «بسیار خطرناک» است.

صاحب‌خبر -

مسئولان بهداشتی در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند مراکز درمانی در فلسطین اشغالی زیر بار موج سوم همه‌گیری « کووید۱۹ »، در آستانه فروپاشی قرار گرفته‌اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه طی گزارشی به عنوان نمونه به بیمارستان  بین‌المللی «هداسا» - بزرگترین مرکز درمانی در قدس اشغالی - مراجعه کرده و گفت این بیمارستان با کمبود تجهیزات درمانی و تخت‌های بستری مواجه شده است.

«کلودیا فوجی» پرستار بخش مراقبت‌های ویژه برای بیماران مبتلا به کرونا، به این شبکه گفت: «اولین موج [همه‌گیری] برای ما شوکه‌کننده بود، زیرا با این بیماری آشنا نبودیم. بعد از چند شیفت کاری، با خود گفتیم "خب متوجه شدیم چه اتفاقی دارد می‌افتد". ولی موج سوم به شدت به ما ضربه زد. ما در جنگ هستیم».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش تلویزیونی، «آنات هرتص» مددکار اجتماعی در همان بخش مراقبت‌های ویژه نیز توضیح داد: «تغییر و تحولات اینجا به اندازه کافی سریع نیست. تخت‌ها مدت چندانی خالی نمی‌مانند. هر لحظه یک بیمار جدید می‌آید».

«تهیلا هارل» دیگر پرستار بیمارستان هداسا به این شبکه گفت: «این موج [سوم کرونا] بسیار پیچیده‌تر است. بیماران، علائم بیشتری دارند. مشکلات تنفسی اکنون پیچیده‌تر شده است. ترس در چشمانشان دیده می‌شود».


بیمارستان هداسا در قدس اشغالی

بر اساس این گزارش، مسئولان این مرکز درمانی بزرگ نگران هستند حادثه‌ای مشابه چیزی که چند روز پیش در یک بیمارستان دیگر رخ داد - که طی آن دستگاه تنفس مصنوعی یکی باز بیماران قطع شد و کادر درمانی فرسوده و خسته آن بیمارستان مدت طولانی متوجه موضوع نشدند تا بیمار جان باخت - در هداسا نیز تکرار شود.

یکی از بیماران بستری در این بیمارستان نیز گفت: «هیچ تخت [خالی] اینجا نیست، هیچ تجهیزاتی وجود ندارد، مردم را در راهروها نگه می‌دارند. به نخست‌وزیر [نتانیاهو] می‌‌گویم، نیازی نیست که به مردم ۷۵۰ شِکِل پول بدهی وقتی بیمارستان‌ها در حال فروپاشی هستند».

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، تاکنون ۶۱۷,۱۶۸ نفر در فلسطین اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴,۵۱۳ نفر نیز جان خود را بر اثر آن از دست داده‌اند.

روز گذشته نیز «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با پرده برداشتن از مخفی‌کاری وزارت بهداشت این رژیم درباره آمار ابتلا به کرونا، گفت صدها صهیونیست بعد از دریافت دوز دوم واکسن به این ویروس مبتلا شده‌اند.

از سوی دیگر، رکن اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه در گزارشی که به مرکز اطلاع‌رسانی ویروس کرونا در وزارت بهداشت این رژیم ارائه کرد، هشدار داد به دلیل واکسیناسیون فشرده و گسترده ممکن است نوع کرونای اسرائیلی نیز ظهور پیدا کند.

نظر شما