شناسهٔ خبر: 45364055 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادداشت/

پایان دوران «ترامپ» و مجاهدین خلق

«مریم رجوی» با دروغ گفتن و گمراه کردن اعضای منافقین و ذهن آن‌ها، با هدف ممانعت از جدایی این افراد، به‌دنبال ترسیم این ادعا بود که با به قدرت رسیدن «ترامپ» حکومت در ایران سرنگون خواهد شد.

صاحب‌خبر -

پایان دوران «ترامپ» و مجاهدین خلقبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) که «مریم رجوی» آن را فرماندهی می‌کند، در حال عبور از شرایط بسیار سختی است که می‌توان آن را مرحله «مابعد ترامپ» نامید. از سویی ویروس «کرونا» در حال گرفتن جان اعضای این گروه یکی پس از دیگری است و از سویی دیگر نیز آرزوهای «مریم رجوی»، «جان بولتون» و رئیس آن‌ها «ترامپ»، برای برگزاری جشن براندازی حکومت ایران در میدان آزادی تهران محقق نشده است.

به نوشته پایگاه خبری «بنیاد هابیلیان»؛ دایره انتقادات و نارضایتی در میان اعضای این گروه از رهبری آن و تیم همراه او در حال گسترش است و در برهه اخیر تعدادی از اعضای این گروه از آن جدا شدند؛ موضوعی که مجاهدین خلق (منافقین) هم به آن اعتراف کرده‌اند.

فرماندهی این گروه می‌داند که شرایط «آلبانی» با شرایط «عراق» که برای سال‌های طولانی در دامن رژیم «صدام حسین» معدوم پرورش یافت، یکی نیست. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که شرایط در آلبانی آزاد است و نمی‌توانند اعضای خود را کنترل کنند. موضوع کنترل اعضا که 40 سال در این تونل تاریک زندگی کردند و اکنون به دنبال آزادی و خروج هستند، برای «مریم رجوی» و نزدیکان وی، به یک معضل تبدیل شده است؛ بنابراین تناقضات مستمر و مرگ آرام و تدریجی که طوق خود را بر گردن گروهک رجوی انداخته است، با شکست «ترامپ» و رفتن او، وارد مرحله پایانی خود شده است.

«مریم رجوی» به خوبی می‌داند که سیاست فریب و دروغ و مغزشویی که شوهر مفقودش و پس از او خودش اجرا کرد، دیگر برای مجاب کردن اعضای گروه برای ماندن سودی ندارد. «رجوی» با دروغ گفتن و گمراه کردن اعضای منافقین و ذهن آن‌ها، با هدف ممانعت از جدایی این افراد، به‌دنبال ترسیم این ادعا بود که با به قدرت رسیدن «ترامپ»، حکومت در ایران سرنگون خواهد شد؛ لذا وی به اعضای خود وعده داده بود که در صورت بهره‌برداری از تمام انرژی خود و آمادگی کامل، این هدف محقق خواهد شد! همسر «رجوی» نیز به همین ترتیب و با مجبور کردن اعضا به هجده ساعت کار و شنیدن سخنان او، فرصت تفکر از آن‌ها درباره آینده‌شان را سلب می‌کرد.

در نهایت هم اتفاق جدیدی رخ نداد. تحلیل و پیش‌بینی «مریم رجوی» و دیگر سیاست‌مداران آمریکایی هم چیزی جز توهم و سراب نبود. به‌همین دلیل، فرماندهی این گروهک ایرانی در قانع کردن اعضای خود برای عدم جدایی از آن دچار مشکل شده است. در زمان «صدام حسین» و با پشتیبانی او از «مسعود رجوی» می‌شد اعضا را کنترل کرد؛ اما اکنون برای «رجوی» بسیار سخت است که در قلب اروپا، مانند گذشته بازی کند و قادر باشد اعضای گروه را همچون قبل فریب دهد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما