شناسهٔ خبر: 45363896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

ولایت‌پذیری شاخص پذیرش اعمال افراد در جامعه اسلامی است

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به گروه‌های مختلفی که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت می کردند، گفت: لایت‌پذیری شاخص پذیرش اعمال افراد در جامعه اسلامی است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی چهارشنبه شب در حسینیه ثارالله در مراسم قرار هشتم در جمع خادم یاران رضوی که همزمان با روز تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد، اظهار داشت: در فرهنگ دینی ما پذیرش ولایت به معنای خاص خود یک اصل اساسی است و از آنجا که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طرح و نگاه ویژه به این موضوع دارای اهمیت است.
 
وی افزود: ما درباره هیچ‌یک از واجبات دین چنین تعبیری نداریم اما در باب ولایت و پذیرش رهبری در فرهنگ دینی ما این روایات را داریم و بر این مبنا مشخص است که ولایت یک جایگاه اساسی دارد و هیچ امری به اندازه ای که ولایت و ولایت مداری موجب امتحان مردم شد و خیلی از مردم در این امتحان مردود شدند، دارای اهمیت نیست.
 
مدرسی ادامه داد: گاهی ولایت و ولایت‌مداری به صورتی در زمان سیدالشهدا تجلی پیدا می کند که بسیاری از افراد به عنوان غمخوار به امام حسین (ع) می گویند این راه را ادامه ندهید و امام بیان می کنند من مامور به انجام این رسالتم و باید حضور پیدا کنم و در این راه فقط ۷۲ تن در رکاب امام و ولی خدا به شهادت می رسند.
 
امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: در جریان انقلاب اسلامی کسانی را داشتیم که اهل نماز، روزه، حج و ذکر بودند اما پذیرش دوران غیبت را نداشتند، گروه های مختلفی در انقلاب حضور داشتند و قبل از انقلاب سختی ها بسیار کشیدند و به زندان افتادند تا انقلاب پیروز شود اما در پذیرش ولایت لغزیدند.
 
وی افزود: عده دیگری نیز به نام منافقین به دلیل عدم پذیرش ولایت از مسیر جدا شدند و عده ای نیز اهل ذکر و دعا و نماز بودند اما برایشان فرقی نداشت که حکومت طاغوت باشد یا اسلامی که هیچ‌یک از اینها پذیرفته نیستند.
 
مدرسی بیان کرد: در آن دوران اقشاری بصیر، آگاه، ولایت‌مدار و خداطلب نیز داشتیم که اهل درس نبوده‌اند و به تعبیر امام راحل، ره صد ساله را یک شبه طی کرده اند که نمونه آنها هزاران نوجوان، جوان، کارگر و افراد کم سن و سالی بودند که در دفاع مقدس حضور یافتند که اینها افرادی بودند که رهبری را با جان و دل پذیرفتند و این افراد قیمت دارند و با هیچ چیزی قابل قیاس نیستند.
 
قائم مقام شورای حوزه های علمیه استان یزد گفت: خدای متعال به برکت خون همین شهدا، کشور، انقلاب و ملت را عزت بخشیده او عزت ما به خاطر افراد رفاه طلب و اهل سخن و حاشیه سازی نیست.
 
وی تصریح کرد: هیچ مسئولی نمی تواند ادعا کند که کرسی ریاست خود را مدیون شهدا نیست و مادران شهدا و همسران شهدا به خود ببالند و افتخار کنند که فرزندان و همسران آنها در مسیر دفاع از ولایت و ارزش های اسلامی خون خود را نثار کردند.
 
در این مراسم از هشت همسر و مادر شهید استان یزد تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما