شناسهٔ خبر: 45363317 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

فضیلت و برکات سوره فرقان

قرآن کتاب دینی مسلمانان است که از ۱۱۴ سوره تشکیل شده است و خواندن هر یک از این سوره‎‌ها خواص و برکاتی دارد. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان _ سوره فرقان چهل ودومین سوره‌ای است که به پیامبر(ص) نازل شده، ولی در مصحف بیست و پنجمین سوره قرآن قرار گرفته است. این سوره ۷۷ آیه دارد و در مکه به پیامبر(ص) نازل شده است.

این سوره به مباحث توحید، معاد، نبوت و مبارزه با بت پرستی می‌پردازد و ویژگی‌های مؤمنان راستین در آیات پایانی آن آمده است.

شأن نزول آیات سوره فرقان

در تفسیر المیزان درباره شأن نزول آیه ۷ آمده است: عده‌ای از کفار نزد پیامبر (ص) رفتند تا با او گفتگو کنند و بگویند اگر مال یا منصب می‌خواهد به او بدهند؛ اما پیامبر (ص) سخنان آنان را رد کرد و فرمود آنچه آورده به طمع مال و سلطنت و شهرت نیست، بلکه خدا او را مأمور کرده تا بشیر و نذیر باشد و رسالت پروردگار را به آنان برساند. کافران وقتی چنین دیدند گفتند چرا فرشته‌ای همراه تو نیست یا چرا باغ و قصری نداری تا تو را از بازار بی‌نیاز کند؟ پس خداوند آیه ۲۰ را نازل کرد که می‌فرماید من بعضی از شما را مایه امتحان بعضی دیگر کردم تا معلوم شود آیا صبر می‌کنید؟ یعنی اگر می‌خواستم همه دنیا را در اختیار رسولم می‌گذاشتم تا دیگر با او مخالفت نکنید.
خواص قرائت سوره فرقان

۱) بهم زدن معامله

از پیامبر اکرم صلی اللة علیه و آله وسلم نقل شده: اگر سوره فرقان را نوشته و با خود داشته باشد و وارد جمعی شوند که در حال خرید و فروش و معامله هستند، معامله شان به هم میخورد.

۲) آسان شدن امر ازدواج

اگر فرد مجردی دوست دارد که ازدواج کند سه روز روزه بگیرد و در هر شب آن پیش از رفتن به رختخواب ۲۱ بار آیات ۷۴ -۷۶ سوره فرقان را بخواند و از خداوند بخواهد تا خواسته اش را برآورده سازد خداوند امر ازدواج او را آسان میکند.

۳) درمان تنگی نفس

به جهت تنگی نفس (آسم یا آلرژی) آیه ۱۱ سوره فرقان را بخواند.

منابع

  • تفسیر البرهان
  • مستدرک الوسائل
  • درمان با قرآن

بیشتر بخوانید:

چرا باید هر روز قرآن بخوانیم؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما