شناسهٔ خبر: 45360505 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

بیکاری ۱۸ هزار کارشناس کشاورزی در کشور قابل قبول نیست

رئیس مجمع نمایندگان مازندران بر لزوم تحول سیمای این استان در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و گفت: بیکاری ۱۸ هزار کارشناس کشاورزی در قطب کشاورزی کشور قابل قبول نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، منصورعلی زارعی در نشست مجمع نمایندگان مازندران در بندر ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی مازندران باید برای خیز بلند در برنامه هفتم توسعه آماده باشند.

نماینده مردم ساری و میاندرود با اشاره به ظرفیت‌های مهم مازندران افزود: بهره‌گیری از طرفیت‌های مازندران در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عزم قاطع و تغییر نگرش مسئولان ملی را می‌طلبد.

این نماینده مجلس با اشاره به ناکافی بودن تلاش‌های جاری برای توسعه مازندران، گفت: تحرک و پویایی لازم در روند اجرای طرح‌های توسعه استان وجود ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم مهم‌ترین مزیت این استان را تولیدات بخش کشاورزی عنوان و تصریح کرد: دولت برای بهره برداری از قابلیت‌های توسعه بخش کشاورزی مازندران با ید برنامه جامع داشته باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به ظرفیت تولید ۲ میلیون و۷۰۰ هزار تن محصول مرکبات در مازندران، تصریح کرد: دولت باید زمینه صادرات این مرکبات به کشورهای حوزه دریای خزر را فراهم کند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با انتقاد از بخشی نگری در روند طرح‌های استانی خواستار تعامل و همگرایی بیشتر مسئولان بخش‌های مختلف برای شتاب بخشی به روند توسعه این استان شد.

زارعی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه‌های مازندران در روند توسعه، گفت: هم اکنون بیش از ۱۸ هزار نفر از کارشناسان بخش کشاورزی فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها در مازندران بیکار هستند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به امضای قرارداد همکاری این مجمع با مرکز بسیج اساتید این استان افزود: با همکاری بسیج اساتید مطالعه پیرامون شناخت و بررسی مؤلفه‌های اساسی توسعه مازندران آغاز خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما