شناسهٔ خبر: 45360496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با پذیرش ۶۷ مقاله و به میزبانی دانشگاه محقق اردبیل؛

آغاز دومین کنفرانس بین‌المللی کاربردهای فناوری‌های نوین در علوم زیستی

دومین کنفرانس بین‌المللی کاربردهای فناوری‌های نوین در علوم زیستی با پذیرش ۶۷ مقاله و به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی آغاز به کارکرد.

صاحب‌خبر -

 رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی محل تبادل اطلاعات و هم‌اندیشی محققان و پژوهشگران است.
عزیز حبیبی تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی از برگزاری برنامه‌های علمی در گروه‌های علمی متعدد دانشگاه حمایت کرده و از برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی استقبال می‌کنیم.


وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی حدود ۴۰۰ نفر عضو هیات علمی دارد که بیش از ۶۰ درصد آنها دارای مرتبه علمی دانشیار و استاد هستند، ادامه داد: این دانشگاه در مهرماه ۱۳۵۷ فعالیت خود را شروع کرده است و امروز توانسته است رتبه‌های قابل‌توجهی در سطح ملی و بین‌المللی کسب کند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه این دانشگاه به رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۱ دانشگاه‌های برتر جهان با کسب رتبه سوم دانشگاه‌های جامع کشور ورود پیدا کرده است، افزود: در سال ۲۰۲۱ تعداد ۴۷ دانشگاه از کشور در جمع ۱۵۲۷ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است که دانشگاه محقق اردبیلی به شایستگی در رتبه‌بندی جهانی در بازه ۸۰۰-۶۰۱ جهانی و در بین دانشگاه‌های جامع کشور به همراه دانشگاه‌های کردستان، تبریز، شهید بهشتی و یاسوج رتبه سوم، در بین دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه هفتم و در بین کل دانشگاه‌های کشور رتبه یازدهم را کسب کرده است.


حبیبی با اشاره به‌قرار گرفتن دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه هفدهم دانشگاه‌های جامع کشور در رتبه‌بندی ISC در سال ۲۰۲۰ گفت: تولیدات علمی دانشگاه محقق اردبیلی رشد فزاینده‌ای دارد و امیدواریم این رشد ادامه داشته باشد تا این دانشگاه بتواند به یکی از دانشگاه‌های تأثیرگذار منطقه تبدیل شود.
 فرزاد صداقتی رئیس دومین کنفرانس بین‌المللی کاربردهای فناوری‌های نوین در علوم زیستی و رئیس دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: اولین دوره این کنفرانس با محوریت اپتیک در سال ۹۵ با موفقیت برگزار شده و دومین همایش هم با محوریت علوم زیستی در حال برگزاری است.


وی با بیان اینکه علم زیست‌شناسی در جهان از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: این علم مستقیماً با پیکر موجودات زنده سروکار دارد.
صداقتی با اشاره به اینکه زیست‌شناسی نوین در حل معضلات جهان نقش‌آفرینی می‌کنند، ادامه داد: هر کشوری که در علم زیست‌شناسی توفیق داشته باشد در سایر علوم هم به موفقیت دست پیدا می‌کند.
رئیس دومین کنفرانس بین‌المللی کاربردهای فناوری‌های نوین در علوم زیستی و رئیس دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه محقق اردبیلی ابراز امیدواری کرد که این نشست بتواند موجب هم‌افزایی اطلاعاتی پژوهشگران و محققان را فراهم کند.


صداقتی اضافه کرد: دومین کنفرانس بین‌المللی کاربردهای فناوری‌های نوین در علوم زیستی با هدف گرد هم آمدن افرادی که با تخصص‌های مختلف در زمینه علوم زیستی مانند بیولوژی، بیوتکنولوژی، بیوانفورماتیک، داروسازی و غیره در حال برگزاری است.
آرش عبدالملکی دبیر علمی دومین کنفرانس بین‌المللی کاربردهای فناوری‌های نوین در علوم زیستی هم گفت: دبیرخانه این کنفرانس اردیبهشت سال جاری تشکیل شد که در این مدت حدود ۹۶ مقاله به این دبیرخانه ارسال شده بود.


وی افزود: از این تعداد مقالات، ۶۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که ۱۸ مقاله به‌صورت سخنرانی و ۴۹ مقاله به‌صورت پوستر پذیرش شد.

انتهای پیام

نظر شما