شناسهٔ خبر: 45360423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۰ مادر و همسر شهید در گنبدکاووس تکریم شدند

گنبدکاووس - ایرنا - ۷۰ نفر از مادران و همسران شهدای گنبدکاووس امروز چهارشنبه در مراسمی به مناسبت فرا رسیدن ایام وفات حضرت ام‌البنین (س) تکریم شدند.

صاحب‌خبر -

امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم با گرامیداشت هشتم بهمن مصادف با ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین (س) مادر چهار شهید واقعه کربلا گفت: ایثارگری این بزرگ بانوی اسلام باعث نامگذاری سالروز وفات ایشان در تقویم به نام روز "تکریم مادران و همسران شهدا" شد.

حجت الاسلام محمود ترابی اظهار داشت: حضرت ام البنین (س) برای تمام مادران و همسرانی که عزیزان خود را در راه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی از دست دادند، نمونه‌ای از استقامت و شجاعت زنان از صدر اسلام تا به امروز است.

وی افزود: مادران و همسران شهدا بالاترین درجه فداکاری را از خود نشان دادند که همواره در یاد ملت ایران زنده خواهد ماند.

امام جمعه گنبدکاووس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را الگویی بسیار خوب در رفتار با خانواده شهدا دانست و گفت: همگان می‌توانند در برخورد و تکریم خانواده شهدا از رفتار و منش این شهید الگو بگیرند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: این شهرستان از شروع انقلاب اسلامی تاکنون ۵۱۶ شهید والامقام تقدیم میهن اسلامی کرده که هم اکنون ۱۸۸ نفر از مادران این شهدا در قید حیات هستند.

حسن نوروزی افزود: هفته آینده به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، همایش تجلیل از خانواده شهدا در گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

نظر شما