شناسهٔ خبر: 45359656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش:

قرارگاه قرآن و عترت در شبکه شاد راه اندازی می شود

سنندج- مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی قرارگاه تخصصی برای تربیت حافظان در بستر شبکه شاد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مسیب زاده روز چهارشنبه در کمیته مشترک آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در حوزه فعالیت‌ها قرآن، عترت و نماز چهار اصل جدی را حاکم بر برنامه‌های خود دارد و ما تمام فعالیت‌ها را بر اساس این چهار اصل انجام می‌دهیم.

وی افزود: اصل اول محوریت مدرسه است و تمام فعالیت‌های ما در مدرسه شکل می‌گیرد، اصل دوم فراگیری در حین اثر بخشی است و ما مسئول تعلیم و تربیت بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز هستیم.

مسیب زاده خاطرنشان کرد: اصل سوم توسعه مشارکت و مشارکت پذیری است که در این استان به نحوه بسیار شایسته‌ای تعریف شده و در حال اجراست.

وی افزود: اصل چهارم توجه به فعالیت‌های گروهی در مقابل فعالیت‌های فردی است که متأسفانه در شرایط کرونایی در کشور ما قدری توجه به فعالیت‌های گروهی کم شده است.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در شرایط کرونایی شاهد فعالیت شبکه شاد هستیم و پیرو منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت حافظان قرآن، قصد راه اندازی قرارگاه قرآن و عترت در شبکه شاد را داریم.

مسیب زاده افزود: تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن هدف محوری ما بوده و خوشبختانه در مناطق اهل سنت کشور از جمله کردستان به مبحث حفظ قرآن و آشناکردن دانش آموزان با مبانی قرآنی توجه ویژه ای می‌شود.

مسیب زاده تأکید کرد: بدیهی است که فضای مجازی هیچ وقت فضای حقیقی نخواهد شد اما در این شرایط می‌بایست کاری کنیم که دانش آموزان و فرهنگیان از این زمینه بیشترین استفاده را بکنند.

وی در ادامه بیان کرد: کسی موافق آسیب‌های اجتماعی نیست و تا قبل از جریان کرونا بردن گوشی به مدرسه ممنوع بود اما این فضا را بایستی برای دانش آموزان امن کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: نماز بهترین و شایسته‌ترین وسیله برای ارتباط برقرار کردن با پروردگار متعال و کم هزینه‌ترین و معنویت‌زا ترین عمل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی افزود: عنوان این پیش اجلاسیه با زمینه کلی که نماز است سه گروه خانه، مدارس و مسجد را با هم پیوند می‌دهد لذا باید نمازخانه‌ها در زیباترین جای مدارس باشند و متولیان امر در این خصوص توجه ویژه ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نماز جماعت‌ها به دلیل کرونا تعطیل شده‌اند لذا باید از امامان جماعت حمایت شود.

نظر شما