شناسهٔ خبر: 45359652 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

پست مجهز به موتور برقی ایرانی می‌شود

صاحب‌خبر -

پیش از اتمام سال ۱۳۹۹ موتورسیکلت‌های برقی بومی به ناوگان حمل‌ونقل شهری می پیوندد. شرکت پست ملی ایران نخستین کاربر این تولید ملی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سهم موتورسیکلت‌ها در آلوده کردن هوای شهرهای بزرگ قابل توجه و جدی است. این وسایل نقیله بخش قابل توجهی از ترددهای روزانه را به خود اختصاص داده‌اند و به همین دلیل فکری عاجل و فناورانه برای کاهش مخاطرات زیست‌محیطی این وسیله کاربردی در شهرها ضروری است.

آمارها گواهی می‌دهند که میزان آلودگی هوا توسط هر موتورسیکلت، بیش از ۱۸ برابر یک خودروی سبک است. عددی قابل توجه و خطرناک. این آمار را اضافه کنید به تردد روزانه هفت تا هشت میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور. وسایلی که آلودگی آنها چند برابر بیشتر از موتورهای سالم و دارای گواهینامه فنی است.

دلیل آلایندگی بیشتر موتورسیکلت‌ها را احتراق ناقص سوخت عنوان می‌کنند چالشی که تنها با استفاده از یک فناوری نوین قابل جبران است. آن هم تغییر سوخت این وسایل نقلیه و برقی کردن موتورسیکلت‌ها است.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یک همکاری مشترک با شهرداری تهران به عنوان یکی از متولیان مدیریت شهری، شرکت ملی پست و شرکت تولیدکننده موتور سیکلت‌های برقی به حوزه تولید این وسیله نقلیه ورود کردند تا با حمایت مادی و معنوی از فناوران و صاحبان دانش، روند تولید این وسایل نقلیه را شتاب دهند.

نظر شما