شناسهٔ خبر: 45359615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حضرت ام‌البنین محبت عملی خود به اهل بیت را ثابت کرد

بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تشریح ویژگی های متمایز و برجسته حضرت ام البنین، گفت: این بانو با تقدیم چهار پسر خود در راه اسلام، محبت و مودت عملی خود را به اهل‌بیت (ع) ثابت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری عصر امروز در گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد رحلت حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، به تبیین ویژگی‌های برجسته این بانوی نمونه دنیای اسلام پرداخت.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه این حضرت از ویژگی‌های والایی برخوردار بود، گفت: حضرت ام‌البنین (س) فردی فصیح، شاعر، شجاع و محب واقعی اهل‌بیت (ع) بود، به‌گونه‌ای که همیشه فرزندان فاطمه زهرا (س) را بر فرزندان خود مقدم می‌داشت.

وی افزود: حضرت ام‌البنین (س) فرزندی مانند حضرت عباس (ع) با آن میزان ادب و شجاعت تربیت کرد که مایه غرور و افتخار مادر بود؛ اما همه این‌ها را در برابر شهادت امام حسین (ع) کوچک دانسته و مصیبت امام حسین (ع) را بزرگ می‌شمارد.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه این میزان محبت و ارادت عملی به اهل‌بیت (ع) را نمی‌توان با هیچ امری مقایسه کرد، گفت: این بانوی بزرگوار با تقدیم چهار پسر خود در راه اسلام و اهل‌بیت (ع)، محبت و مودت عملی خود را به اهل‌بیت (ع) ثابت کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه ما این موضوع را در انقلاب و دفاع مقدس هم شاهد بودیم، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس می‌دیدیم که مادران شهدا فرزندان خود را با افتخار به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌فرستادند که این اقدام تجلی عظمت آن‌ها است.

وی افزود: جز خداوند کسی به عظمت مادران و همسران شهدا به معنای واقعی و حقیقی آن واقف نیست به‌ویژه با در نظر گرفتن این موضوع که هیچکس در برابر زحماتی که مادران و همسران شهدا متحمل می‌شوند به آن‌ها درجه دنیوی نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: خداوند خود را جانشین شهید در خانواده شهدا می‌داند و تأکید می‌کند هر کس فرزندان و خانواده‌های شهدا را خوشحال کند من را شاد و خوشحال کرده است و اگر آن‌ها را ناراحت کند من را ناراحت کرده است.

امام جمعه بجنورد خطاب به مسئولان گفت: بر این اساس باید قدر تکریم و سرکشی از خانواده‌های شهدا بدانیم و قدر و منزلت و جایگاه خانواده‌های شهدا را به‌درستی بفهمیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به جایگاه والای شهدا در انقلاب و نظام اسلامی، افزود: شهدا این نظام را بیمه کردند؛ زیرا اگر شهدا نبودند امروز قصه جور دیگری بود و شاید خبری هم از نظام اسلامی نبود.

وی در انتها گفت: همه ما باید قدردان مردان بی‌ادعایی که رفتند و خانواده‌هایی که نبود و شهادت آن‌ها را تحمل کرده و فرزندان آن‌ها را سرپرستی کردند، باشیم و بدانیم خدمت به خانواده شهدا توفیق ذی‌قیمت و مضاعف است.

نظر شما