شناسهٔ خبر: 45359524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد :

یزد میزبان نخستین رویداد پیشگام/ همراهی روحانیون استان یزد در بحث حقوق شهروندی

حجت‌الاسلام نجیمی با بیان اینکه یزد میزبان نخستین رویداد پیشگام است، گفت: روحانیون استان یزد در بحث حقوق شهروندی همراهی و همکاری خواهند کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی در نشست خبری اولین رویداد پیشگام در استان یزد که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد گفت: نقش مردم در طول تاریخ برای همگان روشن بوده و هر جایی که نقش ملت دیده شده باعث به دست آمدن پیشرفت‌ها و اتفاقات بسیار بزرگی در تاریخ شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شهرداری یزد با این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی با همراهی روحانیون و مبلغات و ائمه جماعات مساجد درصدد در بحث حقوق شهروندی و آموزش آن به آحاد مردم پیشگام خواهیم شد.

وی اظهار داشت: امروز یکی از مباحثی که به‌وفور در بین آحاد جامعه هستیم، ناامیدی مردم از مباحث و مسائل مهمی است که در کشور رخ می‌دهد و اکثراً آن را بر عهده دولت یا حاکمیت می‌اندازند درحالی‌که مردم از نقش اثرگذار و مثبت خود در این زمینه بی‌خبر بوده و نمی‌دانند اگر خودشان با عزم و اراده در زمینه‌ای ورود کنند بدون شک بسیاری از چالش و مسائل پیرامونشان حل‌وفصل می‌شود.

نجیمی ادامه داد: در همین راستا و برای آگاهی بخشی هر چه بیشتر مردم در خصوص میزان تأثیرگذاری آن‌ها در مسائل مختلف، اقدام به برگزاری اولین رویداد پیشگام به‌عنوان دومین استان در سطح کشور کردیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در رویداد پیشگام از جوانان خواهر و برادر در زمینه آگاهی دهی به مردم در خصوص نقش آن‌ها در آینده استان و تأثیر آن بر نسل‌های بعد فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این رویداد هیچ ربطی به جریانات اخیر کشور ندارد، اذعان داشت: به دنبال این هستیم تا با حرکت جوانان دغدغه‌مند مشکلات استان احصا و با مطالبه گری به‌گونه‌ای پیش برویم که بتوانیم هم مشکلات را حل کنیم و هم اینکه در مسیر حل آن به دولت و حاکمیت کمک کنیم.

نجیمی افزود: ما باید فرهنگ مطالبه گری منصفانه، آگاهانه، به‌موقع و مومنانه را در سطح استان و کشور اشاعه دهیم، چون بسیاری از مردم نمی‌دانند که اگر در موارد مختلف پیرامونشان ورود کنند و مطالبه گری مناسب داشته باشند، این چالش‌ها مرتفع خواهد شد.

نظر شما