شناسهٔ خبر: 45359136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیر کل گمرک یزد خبرداد؛

رشد صادرات استان یزد در سال جاری

مدیرکل گمرک یزد از رشد ارزش ریالی کالاهای صادراتی استان در 10 ماهه ابتدائی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبرداد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدحسین سلمانی، با اشاره به ۳۹ هزار و ۴۷۳ فقره اظهارنامه صادراتی در این مدت، اظهارداشت: در سال جاری حدود ۲ میلیون و ۴۱۷ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال معادل ۲۹۶ میلیون و ۵۶۰ هزار دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: در این مدت نیز ۴۷ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش بیش از ۶ هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال معادل ۱۵۶ میلیون و ۶۸ هزار دلار از گمرک یزد وارد کشور شده است.

وی عراق، افغانستان، سوریه، پاکستان، امارات متحده عربی، آذربایجان، عمان، ارمنستان، ترکیه تایلند، قزاقستان و هند را عمده مقصد کالا‌های صادراتی استان یزد ذکر کرد.

مدیرکل گمرک یزد در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت ۲۶ ژانویه روز جهانی گمرک، اظهارداشت: با توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی فرآیند‌های گمرکی روند ترخیص کالا به نحو چشمگیری در گمرک کاهش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت در گمرک به شکلی است که صاحب کالا، اعم از تاجر یا تولیدکننده می‌تواند کالا را از محل کار یا منزل خود و از طریق سامانه گمرک اظهار کند و تمام مراحل تشریفات ترخیص ازجمله اخذ مجوز ورود، پرداخت حقوق و عوارض و حتی اخذپروانه گمرکی صادرات در مسیر‌های تعیین شده را بدون حضور در گمرک و در کوتاه‌ترین زمان انجام دهد.

مدیرکل گمرک یزد با بیان اینکه با الکترونیکی شدن فرآیندها، هزینه‌ها نیز کاهش یافته است، ادامه داد: گمرک با راه اندازی سامانه‌های مختلف الکترونیکی نظیر پنجره واحد تجارت فرامرزی به سمت شفافیت تجاری و شفافیت متمایز کننده دستگاه‌های اجرائی حرکت کرده است.

وی در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور اظهارداشت: گمرک یزد در شرایطی که بسیاری از ادارات نیمه تعطیل بودند حتی یک روز نیز نیمه تعطیل نبود و کارکنان آن مشغول ارائه خدمت به صادرکننده‌ها بودند تا مشکلی در زمینه صادرات ایجاد نشود.

نظر شما