شناسهٔ خبر: 45359112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

برگزاری نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» در کشور

دبیر نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» از تمدید مهلت شرکت در این جشنواره که در موضوعات مختلف مرتبط با کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود تا اول اسفند ماه ۹۹ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت ، نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» در موضوعات مختلف مرتبط با کتاب و کتابخوانی و توسعه فضاهای فرهنگی در کشور برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار به جشنواره نیز تا تاریخ 22 بهمن ماه بود که تا اول اسفند ماه 99 تمدید شد.

دبیر نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» امروز در جمع خبرنگاران از تمدید مهلت شرکت در این جشنواره با توجه به استقبال اهالی رسانه خبر داد و اظهار داشت: مهلت شرکت در این جشنواره تا اول اسفندماه تمدید شد و آن تعداد از اهالی رسانه که قصد شرکت در این جشنواره را دارند اما تاکنون آثار خود را ارسال نکرده‌اند تا اول اسفند ماه فرصت دارند.

مهدی توکلیان با بیان اینکه آثار تولید شده از ابتدای فروردین 98 تا اول اسفند 99 در این جشنواره مورد پذیرش و داوری قرار می‌گیرد افزود: با توجه به بازگشایی کتابخانه‌ها به ویژه کتابخانه‌های مرکزی در بهمن ماه لذا اصحاب رسانه می‌توانند تا اوایل اسفند ماه ضمن تولید اثر در این جشنواره نیز شرکت کنند.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در 6 بخش اصلی شامل خبر، گزارش اعم از گزارش خبری، توصیفی، تحلیلی و تحقیقی، سرمقاله و یادداشت، گفت‌وگو، مقاله و عکس ابراز داشت: دو بخش جنبی شامل اعطای جایزه بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه‌های مرکزی و تاثیرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی در این جشنواره نیز پیش‌بینی شده است.

دبیر نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» از اهدای 11 جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه‌های عمومی با 11 موضوع محوری خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره تا تاریخ 22 بهمن ماه بود که تا اول اسفند ماه 99 تمدید شد.

توکلیان با بیان یکی از علاقمندان به شرکت در جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» می‌توانند به آدرس festivalpl.ir مراجعه کنند تصریح کرد: محتواها قابل داوری می‌بایست در محورهای فراخوان باشد و کاربران برای اطلاع از پذیرش یا عدم پذیرش آثار ارسالی خود می‌توانند به پروفایل خود در سامانه ثبت‌نام جشنواره مراجعه کنند.

وی با اشاره به بخش ویژه نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» خاطرنشان کرد: آثار تولیدی رسانه‌های دیداری و شنیداری اعم رادیو و تلویزیون با رویکرد توجه به اخبار، گزارشات ویژه رسانه‌های ملی در حوزه کتابداران، کتابخوان‌ها و کتابخانه‌های عمومی در بخش ویژه این جشنواره قرار می‌گیرد.

دبیر نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» موضوعات آثار ارسالی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: آثار ارسالی با موضوعات کتابخانه، کتابدار، کتابخوان، اهدای کتاب، کتابخانه و خانواده، مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ترویج فرهنگ مطالعه، برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد ملی و استانی مورد داوری قرار می‌گیرد.

توکلیان افزود: برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد ملی و استانی شامل محافل ادبی، فضای مجازی و کتابخانه و «توجه به نقش‌آموزش در کتابخانه‌های عمومی است که مورد داوری قرار می‌گیرد و موضوعات غیرمرتبط از پروفایل کابران حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه نفرات نخست هر رشته با جایزه 30 میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح تقدیر تجلیل خواهند شد گفت: نفرات دوم هر رشته با جایزه نقدی 20 میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر و نفرات سوم هر رشته نیز با جایزه نقدی 10 میلیون ریالی به‌همراه لوح تقدیر تجلیل خواهند شد.

دبیر نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» ابراز داشت: در پایان، 11 جایزه نقدی 30 میلیون ریالی به برگزیدگان بخش‌های جنبی جشنواره و همچنین 3 جایزه نقدی 30 میلیون ریالی به برگزیدگان نخست تا سوم بخش ویژه جشنواره اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما