شناسهٔ خبر: 45358914 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نظر کاربران خبرآنلاین درباره مناظرات سیاسی

کاربران خبرگزاری خبرآنلاین نظرات جالبی را درباره مناظرات سیاسی که این روزها پر تب و تاب شده است اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چند سالی می‌شودکه مناظره‌های سیاسی جای خود را در رسانه‌ها باز کرده است و طرفداران قابل توجهی هم دارد. این روزها نیز شاهد اوج گرفتن مناظره‌های سیاسی میان چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی هستیم از زیباکلام و معتضد که بر سر خوب یا بد بودن «رضاشاه» به مناظره می‌نشینند گرفته تا صادق خرازی و حسین شریعتمداری درباره برجام و آینده مذاکرات ایران.

در همین راستا خبرگزاری خبرآنلاین برآن شد تا از شما کاربران محترم بپرسد «درباره موضوعات مناظره‌های سیاسی چه فکر می‌کنید و اساسا کدام موضوعات برای شما اهمیت بیشتری دارد؟»

از مبارزه با فساد تا گمشده اخلاق و سیاست

در این میان اکثر کاربران خبرآنلاین خواهان حل مشکلات، مبارزه با فساد و شفافیت مسئولان بودند. مثلا، کاربری نوشت:« موضوع که زیاده ولی چیزی که از همه مهمتره صداقت و روراستی مسئولینه. مثلاً یکی از چیزهایی که من باهاش خیلی مشکل دارم واژه کاسبان تحریمه. چرا باید یک همچین چیزی در جمهوری اسلامی وجود داشته باشه.»

برخی کاربران هم طنز را چاشنی صحبت های خود کرده اند. فردی به نام احدی از استانداری هم نوشت:« باید یک مناظره بین ۲ تا خیاط برگزار بشه که چرا با اینکه شلوارای جو بایدن و ترامپ انقدر گشاد و خمره ای هست ولی شریعتمداری به این موضوع ورود نمیکنه ؟!»

علی پور نیز برای خبرآنلاین نوشت:« ۱-آدمهای حسابی، کاربلد و دلسوز، بی سر و صدا به کار، برنامه ریزی، پیشرفت و تحول مشغول میشوند. ۲-بر عکس، آدمهای سودجو،غیر دلسوز و کار نابلد به هیاهو،تهمت،فحاشی،شایعه و تخریب برای حذف مشغول میشوند. ۳-مردم و حکومت برای ایجاد بستر تحول و پیشرفت بایستی به گروه ۱ توجه و رجوع داشته باشند و مراقب گروه ۲ ۴-روزی نیست که از گروه ۲ نشسته بر منصب آرامش روانی،اقتصادی،سیاسی،اخلاقی و... کشور را برهم نریزند.راستی چرا؟ پیشنهاد میکنم برای این مباحث مناظره برگزار شود.»

 فردی هم نوشت:« مافیا و فساد» و کاربر دیگری به طنز در پاسخ به او نوشت:« تنها سلبیریتی ای که هیچوقت خودشو به سیاست آلوده نکرد مهران رجبی بود.» حسنعلی هم نوشت:« مهمترین موضوع فعلی گم شدن اخلاق و انسانیت در جامعه و شعاردادن بیش از حد مسئولین و حل نشدن مشکلات مردمه که این آخری از همه مهمتره که اگر حل نشه روزهای سختی خواهیم داشت.»

مناظره بین تتلو و میرسلیم

همچنین برخی از کاربران درباره رفراندوم و مشکلات اقتصادی نظر دادند. به طور مثال، رعیت مازندرانی نوشت:« جناب خبر آنلاین و سایر رسانه ها، شما حتی از انتشار نظرات بدون توهین ولی چالشی عاجز هستید پس طور می خواهید مناظره بگذارید؟ ۲- اصلا مشکل مملکت همین افرادی هستند که میایند مناظره ، یکی دیوار نورد آن دیگری دستانش قرمز، یکی نظر کرده، آن دیگری نابود گر مملکت ... اینها همه با هم فامیلند و قوم و خویش. جلوی مردم فقط ژست می گیرند. ۳- بهتر است مناظره بین مردم ( منظور طبقه رعیت فعلی ) باشد و طبقه فرا دست. ببینید می توانید ساختارش را آماده کنید. ۴- حالا نظر خودم را هم می گویم . سه موضوع پیشنهاد می دهم الف: بازنشستگی افراد بالای ۷۰ سال در طبقه مسئولین ب: تغییر ساختار نظام ج: رفراندوم قانون اساسی.»

فردین هم نوشت:« اولا نظر مردم تو این کشور اصلا مهم نیست !! دوم اگر میخواهید نظر مردم رو بدونید یک رفراندم برگزار کنید بینید اصلا مردم راضی هستند کشور بخاطر یک سری مسائل بی ارزش اینقدر تحت فشار و تحریم باشه؟!!! و فشارش فقط روی مردم عادی باشه و مسئولین اصلا نمی فهمن تحریم یعنی چی ؟! چون انگار توی این مملکت زندگی نمی کنند.»

کاربری نوشت:« مناظره های اقتصادی بین اقتصاددانان نهادگرا و بازار در مورد نرخ دلار، سود بانکی، تورم تعرفه ها و اینکه اتخاذ کدام سیاست برای کشور ما مناسب است مثلا مناظره بین صادق الحسینی و فرشاد مومنی یا مناظره بین مجید شاکری و دکتر نیلی. به جای گذشته به آینده بپردازید باید اطلاعات عمومی مردم در مورد سیاستگذاری های اقتصادی افزایش بیابد پویا ناظران هم خوب هست مثلا میتونید در مورد فسادهای قیر رایگان یا فسادهای دخالت دولت در قیمت گذاری فولاد با پویا ناظران مصاحبه کنید.»

دیگری هم نوشت:« مناظره تتلو و میرسلیم جالب از آب در میاد.» 

۲۷۲۱۵
 

نظر شما