شناسهٔ خبر: 45358810 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ریابکوف: روسیه آماده است اورانیوم غنی‌شده مازاد ایران را صادر کند

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: در صورت بازگشت آمریکا به برجام، مسکو آماده است اورانیوم غنی‌شده مازاد ایران را صادر کند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش مهر، حساب کاربری نمایندگی روسیه در وین امروز چهارشنبه در پیامی توییتری به نقل از «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه این کشور اعلام کرد: این موضوع را کنار نمی‌گذاریم که در صورت بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای، روسیه آمادگی خواهد داشت اورانیوم غنی‌شده مازاد را از ایران صادر کند.

معاون وزیر خارجه روسیه در این باره افزود: اگرچه در حال حاضر خیلی زود است که در این خصوص صحبت کنیم.

این در حالیست که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که دیروز سه شنبه میزبان محمدجواد ظریف همتای ایرانی بود؛ اعلام کرد مسکو و تهران، هردو علاقمند به احیای کامل برجام هستند.

وی در این باره گفته بود: نجات برنامه جامع اقدام مشترک که از مباحث مربوط به مسئله هسته‌ای ایران است؛ یکی از مهمترین موضوعاتی است که در دستورکار طرفین قرار دارد. هر دو طرف شامل روسیه و ایران به شدت علاقمند به بازگشت کامل همه امضاکنندگان برجام به اجرای تعهداتشان ذیل این توافق هستند.

روسیه بارها به طرفین اروپایی برجام هشدار داده است که خواسته‌های نامعقول خود را که با تبعیت از آمریکا مطرح می‌شود؛ کنار بگذارند.

در واقع اروپا و آمریکا به دنبال آن هستند که برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را پیش شرط بازگشت واشنگتن به برجام قرار دهند؛ حال آنکه تهران می‌گوید ما یک بار برای همیشه درباره برجام مذاکره کرده‌ایم و بازگشت آمریکا به این توافق باید به طور بی قید و شرط انجام شود.

نظر شما