شناسهٔ خبر: 45358724 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در پی تصویب لایحه اصلاح و الحاق موادی به قانون تاسیس دهیاری‌ها

لایحه دهیاری‌ها، تقریبا اختیارات شهرداران را به دهیاران می‌دهد

معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور درباره تصویب لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور، گفت: در این لایحه تقریبا اختیارات شهرداران به دهیاران در سطح روستاها سپرده خواهد شد و برای این امر چارچوب قانونی تعریف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، «محمد امید» معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور روز چهارشنبه اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و تاکیدات اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور در جلسه امروز هیات دولت تصویب شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: براساس این لایحه اختیارات دهیاری‌ها در حوزه مدیریت روستا، ساخت و سازها، تخلفات ساختمانی، عوارض محلی، بهای خدامت و جرایم مشخص می‌شود.

امید با بیان اینکه لایحه دهیاری‌ها در واقع، تکمیل کننده خدمات اداری به روستاییان است، خاطرنشان کرد: قبل از این لایحه، دهیاران دارای اختیارات محدودی بودند و بسیاری تصمیمات برای تصویب از روستا به شهرها می‌آمد و حتی شاهد بودیم که برخی اقدامات جزیی روستاها نیز در شهرها تصمیم‌گیری می‌شد و لذا در لایحه دهیاری‌ها که از سوی وزارت کشور ارائه شده و پروسه تکمیل آن نیز بیش از سه سال به طول انجامیده است تلاش شده بخش قابل توجهی از این مسائل مرتفع شود.

وی اضافه کرد: در این لایحه تقریبا اختیاراتی را که شهرداران در سطح شهرها دارند به دهیاران در سطح روستاها سپرده خواهد شد و برای این امر چارچوب قانونی تعریف شده است.

معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: دوستان ما در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر این لایحه هستند و با عنایت ویژه‌ای که نسبت به روستاها در کل کشور وجود دارد انتظار داریم که در روند تایید نهایی و تبدیل آن به قانون سرعت بیشتری صورت گیرد.

نظر شما