شناسهٔ خبر: 45357806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یکهزار میلیارد ریال برای اجرای شبکه دفع آب‌های سطحی آبادان اختصاص یافت

آبادان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: یک هزار میلیارد ریال به منظور اجرای شبکه دفع آب‌های سطحی در آبادان به ویژه در بافت فرسوده این شهر اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

فاضل عبیات روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در آبادان بیان کرد: پیگیری‌ خوبی در زمینه بازآفرینی محله‌های ناکارآمد و بافت فرسوده آبادان انجام شده و برای ترمیم زیرساخت‌ها، اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی به بازدید چندی پیش اعضای کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی از مناطق هفتگانه بافت فرسوده آبادان اشاره کرد و افزود:بازنگری طرح جامع بازسازی و نوسازی بافت فرسوده آبادان با در نظر گرفتن دقت و سرعت اجرا می‌شود و به زودی نخستین مرحله آن در منطقه سلیج آبادان آغاز خواهد شد.

عبیات ادامه داد: متاسفانه در استان خوزستان شاهد پدیده بافت ناکارآمد و حاشیه شهر به ویژه در اهواز، ماهشهر و در مناطقی از آبادان و خرمشهر هستیم که با اندک بارندگی شاهد آبگرفتگی در آنها هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و شبکه دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در مناطق هدف طرح بافت فرسوده آبادان، این مناطق دیگر در بارندگی دچار مشکل آبگرفتگی نخواهند شد.

مناطق سلیج شرقی و غربی، ذوالفقاری، شطیط ، کوی قدس و بهار، سده و جمشیدآباد در محدوده محلات ناکارآمد و بافت فرسوده آبادان قرار دارند.

به گزارش ایرنا رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سفر هفته گذشته به آبادان از اختصاص و ابلاغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بافت فرسوده در آبادان و خرمشهر خبر داده بود.

محمدرضا رضایی‌کوچی پنجشنبه گذشته در نشست بررسی مشکلات بافت فرسوده آبادان بیان کرد:این اعتبار پس از پیگیری نمایندگان آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و در جلساتی که با ستاد بازآفرینی برگزار شد برای بازسازی محله‌های آسیب‌پذیر این ۲ شهر در نظر گرفته شد.

نظر شما