شناسهٔ خبر: 45357731 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کوتاه از تلویزیون :

از مناظره جدید معتضد و زیباکلام تا وضعیت استقلال و پرسپولیس

تهران- ایرنا- «نوروز رنگی» در حرم امام رضا(ع)، آغاز پخش فصل جدید مجموعه «غیر محرمانه»، تبیین نقش انقلاب اسلامی در زمینه‌سازی ظهور، قسمت جدید مناظره معتضد و زیباکلام و بررسی آخرین وضعیت خصوصی سازی سرخ آبی‌ها از مهمترین برنامه‌های امروز تلویزیون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا سریال نوروز رنگی سکانس‌هایی از حرم امام رضا(ع) در دهه شصت را جلوی دوربین می‌برد.

نوروز رنگی روزهای پایانی تصویربرداری را در مشهد مقدس می‌گذراند. قرار است دو روز آینده گروه سکانس‌های مهمی را در حرم امام رضا(ع) فیلمبرداری کنند. تصاویری که جزو نادیده‌هایی است که مخاطب تاکنون مشاهده نکرده و مربوط به حرم رضوی در دهه شصت است. 

تدوین این مجموعه تلویزیونی ۲۰ قسمتی تا ۶۰ درصد پیش رفته و تا چند روز آینده به پایان فیلمبرداری خواهد رسید.

علی مسعودی نویسنده و کارگردان با کمدی جدید خود به دنبال خاطره‌بازی با مخاطب در دوران دهه شصت و به نوعی خاطرات خودش در کوچه پس کوچه‌های مشهد مقدس است.

در کنار بازیگران دیگری همچون رابعه اسکویی، جواد خواجوی، شهرام قائدی، جمشید حسینی، محمد اسلامی، سینا رازقی، ماهان عبدی،‌حمیدرضا شجره و برخی از بازیگران بومی حضور دارند. به تازگی یوسف تیموری هم به گروه اضافه شده و نقش مهمِ "دایی محمود" را بازی می‌کند.

شاید یکی از نکات قابل توجه، ساخت تیتراژی است که به رسم قدیمی مشهدی‌ها می‌پردازد که به تعبیر دست‌اندرکاران این مجموعه تلویزیونی، جزو شگفتانه‌های نوروز رنگی به شمار می‌رود. تیتراژی که با حضور بازیگران سریال ساخته خواهد شد.

قصه در سال ۱۳۶۶ می‌گذرد و فضای روزهای پایانی اسفندماه را به تصویر می‌کشد. روابط انسانی در آن به نمایش درمی‌آیند؛ در زمانیکه همسایه‌ها با هم خوب و صمیمی بوده‌اند و به هم اطمینان داشته‌اند.

به تعبیر دست‌اندرکاران این مجموعه تلویزیونی، نوروز رنگی زمانه‌ای را روایت می‌کند که مردم با وجود شرایط سخت جنگی چگونه زندگی می‌کردند. کاری که در عینِ طنز و سرگرمی، قرار است به سنت‌ها و آداب ایرانی در مشهد بپردازد.

آغاز پخش فصل جدید مجموعه «غیر محرمانه» از شبکه دو

مناظره غیر محرمانه با هدف بررسی موضوعات روز جامعه و گفتگو پیرامون مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و ... از جمعه ۱۰ بهمن روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

غیر محرمانه در تلاش است تا دغدغه‌های روز جامعه را در تعامل با مردم به قاب تلویزیون بیاورد.

در این برنامه با بهره‌گیری از استودیومجازی، خروجی تصویری در ابعاد نزدیک به ۸٥٠ متر مربع و بالغ بر ٨٠ دوربین مجازی و واقعی را برای اولین بار به آنتن تلویزیون ایران خواهد فرستاد.

طراحی دکور این برنامه تلویزیونی نیز کاملا بصورت سه‌بعدی طراحی شده و با پردازش تصاویر دوربین‌های حاضر در استودیو و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی شبیه‌سازی سه‌بعدی از فضای برنامه را انجام داده است.

غیر محرمانه با استفاده از تکنولوژی روز و فن آوری ویژوال (سه بعدی مجازی) گام بزرگ و مهمی را در حوزه برنامه سازی نوین برداشته است و می‌تواند به عنوان یک الگو در حوزه تولید برنامه‌های تلویزیونی قرار گیرد.

گفتنی است استودیوهای مجازی هم از نظر جلوه‌های بصری زنده و هم قابلیت‌هایی که دستیابی به آن گاها در دنیای واقعی غیرممکن است، تنوع و کیفیت برنامه‌های تلویزیونی را در چندسال اخیر تحت تاثیر قرار داده اند.

غیر محرمانه کاری است از گروه اقتصاد و دانش به تهیه کنندگی و کارگردانی علیرضا عاصم یوسفی و اجرای محمدجعفر خسروی که جمعه بعد از اذان مغرب روی آنتن شبکه دو خواهد رفت.

تبیین نقش انقلاب اسلامی در زمینه سازی ظهور

برنامه عطر عاشقی شبکه پنج سیما، جمعه ۱۰ بهمن ماه ساعت ۱۷:۳۰ با موضوع تبیین و بررسی نقش انقلاب اسلامی در زمینه سازی ظهور مهدوی روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

عطر عاشقی این هفته با حضور آیت الله دری نجف آبادی تماشایی می شود. این برنامه قرار است نقش انقلاب اسلامی در زمینه سازی ظهور را تبیین و بررسی نماید.

همچنین حسن شالبافان با نوای گرم و دلنشین به تلاوت زیارت آل یس برای حاضران و بینندگان می پردازد.

برنامه تولیدی عطر عاشقی کاری از گروه معارف شبکه پنج سیما است که غروب جمعه هر هفته به تهیه کنندگی و کارگردانی سید ناصر سجادی و با اجرای سید رضا نواب ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

فریبا متخصص مهمان دورهمی زمستانی «دست در دست» می‌شود

برنامه دست در دست پنجشنبه ۹ بهمن ماه میزبان فریبا متخصص، بانوی بازیگر و گوینده رادیو است.

این برنامه در پنجمین قسمت خود در گفتگویی صمیمانه و شنیدنی پای صحبت‌های فریبا متخصص بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر می‌نشیند.

در بخش دیگر برنامه که شامل معرفی فعالیت‌های گروه‌های جهادی می‌شود، لیلا انصاری یکی از مسئولین قرارگاه جهای شهید حاج قاسم سلیمانی شهر ری مهمان برنامه است. این گروه جهادی کمک همدلانه  و تهیه ارزاق برای یاری رسانی به نیازمندان، دوخت ماسک و گان، غسل اموات کرونایی، همیار پرستاران در بیمارستان‌ها و ...  را طی این مدت انجام داده است.

در این فصل از برنامه دست در دست علاوه بر ادامه یافتن کمپین قصه‌ها با محوریت کرونا که به دل‌نوشته‌ها و داستان‌های مختلف ارسالی مخاطبان برنامه حول محور کرونا اختصاص داشت، مستندسازی از این قصه‌ها نیز صورت می گیرد.

دست در دستِ ایران یکی از بخش‌های اضافه شده به فصل زمستانی برنامه دست در دست است که در آن تیم برنامه‌ساز هر قسمت در یک استان حضور یافته و در همراهی با گروه‌های جهادی استان‌های مختلف گزارش‌هایی مستند از اقدامات این گروه‌ها در یاری‌رسانی و امداد به افراد نیازمند تولید می‌کند.

دست در دست کاریست از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدّادی و اجرای سیاوش عقدایی که پنجشنبه و جمعه هر هفته بعد از گفتگوی ویژه خبری حوالی ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می شود.

سیاوش مفیدی در «قرنطینه» شبکه پنج

امین زندگانی مجری برنامه قرنطینه پنجشنبه ۹ بهمن ساعت ۲۲ از سیاوش مفیدی میزبانی می کند.

قرنطینه سعی دارد با مهمانان خود مسائل و موضوعات روز جامعه را از دریچه طنز بررسی و تحلیل نماید.

این برنامه به دلیل ضرورت توجه به مشکلات و مسائل روز جامعه با نگاه خاص و هنرمندانه روی آنتن می رود و در برنامه پیش رو موضوع اوقات فراغت گفتگو خواهد شد.

فصل دوم برنامه تلویزیونی قرنطینه توسط گروه تامین و پخش بسیج صدا و سیما تولید و از ابتدای آذرماه سال جاری روی آنتن شبکه ۵ سیما رفته است.

یادآور می شود قرنطینه جمعه ها ساعت ۱۹ بازپخش می شود.

«خط تولید» و «از نو بساز» دو برنامه شبکه آموزش برای علاقه مندان به صنعت خودرو

تامین برنامه شبکه آموزش با دوبله دو مستند خط تولید و از نو بساز به سیر تحول ، تولید و تعمیر در صنعت خودرو می پردازد.

مهدی تاجیک سرپرست  تامین برنامه شبکه آموزش با اعلام این خبر گفت: برنامه خط تولید که در روز های پنج شنبه در حدود ساعت ۲۱:۳۰ و جمعه ها ساعت ۲۰:۰۰ پخش می شود ، به خط تولید و مهارت ساخت خودرو های برتر جهان که در این صنعت  پیشتاز هستند می پردازد.

تاجیک افرود : برنامه از نو بساز»دیگر برنامه ای است که در حوزه " صنعت خودرو " جمعه ها ساعت ۲۱:۳۰ پخش می شود.

سرپرست تامین برنامه شبکه آموزش در ادامه گفت : این برنامه به آموزش مهارت های مربوط به بازسازی خودرو های فرسوده ای که در گاراژ ها و پارکینگ ها بدون استفاده رها شده اند می پردازد.

او تصریح کرد : متخصصان و مهندسان تعمیر خودرو در این مستند با مهارت ها و بهره گیری از ادوات مکانیکی به تعمیر خودروهای یادشده می پردازند و آنها را به روز رسانی می کنند .

سرپرست تامین برنامه شبکه آموزش در پایان با اعلام اینکه برنامه از نو بساز در ۶۰ قسمت و برنامه خط تولید در ۵۰ قسمت برای مخاطبان شبکه آموزش به صورت اختصاصی دوبله و مدتی است پخش می شود اعلام کرد : تامین

برنامه شبکه آموزش آمادگی این را دارد که در راستای حمایت از صنایع داخلی ، مستند خط تولید کارخانه ها و صنایع مختلف ایرانی را پخش نماید.

جلسه هم اندیشی سازمان اوقاف و شبکه قرآن برگزار شد

جلسه هم اندیشی برگزاری چهل و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم با حضور رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و مدیر شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

مهدی قره شیخ لو، رئیس مرکز قرانی سازمان اوقاف و امور خیریه و علی لهراسبی، رئیس روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون برگزاری چهل و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با جواد شیخ اکبری، مدیر شبکه قران و معارف سیما دیدار و گفتگو کردند.

در مسابقات بین المللی قران کریم که اسفند ماه امسال مقارن با ایام بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بصورت تلویزیونی  در چهار روز برگزار می شود، تلاوتها را برخی داوران از کشورهای مختلف بصورت بصورت ارتباط زنده داوری می کنند.

از آنجا که مسابقات بصورت تلویزیونی برگزار می شود، برنامه ریزی برای تنوع در نوع برگزاری مسابقات، پوشش کامل رسانه ای مسابقات از سوی شبکه قرآن و معارف سیما و دیگر شبکه ها، بررسی مسائل فنی و ارسال فایل های متسابقین از کشورهای مختلف، هم افزایی شبکه های استانی و برون مرزی برای پوشش خبری مسابقات و تدوین دستورالعمل یکسان برای ارسال فایل های تلاوت شرکت کنندگان از جمله مواردی بود که در جلسه هم افزایی مدیران قرآنی سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و شبکه قرآن و معارف سیما مطرح و تصمیم گیری شد.

گفتنی است فایل تلاوت شرکت کنندگان در چهل و هشتمین دوره مسابقات بین اللملی قرآن کریم از طریق رایزن فرهنگی و یا دفاتر صدا و سیما در کشورها دریافت می شود.

خاطر نشان می سازد مرحله مقدماتی مسابقات بین اللملی قرآن با حضور ۶۰۰ نفر شرکت کننده پیشتر برگزار شده و از این تعداد ۱۸۰ نفر از ۴۰ کشور به مرحله نهایی راه یافتند.

قسمت جدید مناظره معتضد و زیباکلام روی آنتن می رود

قسمت دوم مناظره خسرو معتضد و صادق زیباکلام پیرامون پادشاهی رضاشاه پهلوی امشب پخش می‌شود.

قسمت جدید مجموعه قبلِ انقلاب در ادامه مناظره خسرو معتضد و صادق زیباکلام امشب روی آنتن می‌رود.

این برنامه گفتگومحور و جنجالی با اجرای بهروز افخمی امشب ۸ بهمن ماه ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

قبلِ انقلاب به تهیه کنندگی یاسر فریادرس و کارگردانی مهدی نقویان تولید شده در مرکز مستند سوره حوزه هنری، در گفتگو با مورخین و اساتید تاریخ معاصر به دوران به قدرت رسیدن و پادشاهی رضا شاه پهلوی می‌پردازد.

این برنامه قرار است به مناسبت صدسالگی کودتای ۱۲۹۹ از این پس چهارشنبه‌ها ساعت ۲۰ با میهمانانی متفاوت روی آنتن شبکه مستند برود.

بررسی آخرین وضعیت خصوصی سازی سرخ آبی ها

برنامه ورزشگاه شبکه پنج سیما، برای بررسی و تحلیل آخرین وضعیت خصوصی سازی دو باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و استقلال، امشب ساعت ۲۱:۳۰ میزبان دکتر امیر رضا واعظ آشتیانی مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال است.

ورزشگاه همچنین رویداد ها و حواشی پیرامن خصوصی سازی این دو باشگاه را نیز تحلیل خواهد کرد.

در ادامه برنامه ضمن معرفی کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال، از آخرین اخبار انتخابات این فدراسیون نیز با خبر خواهید شد.

همچنین بررسی هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال و عدم نتیجه گیری تیم فوتبال پرسپولیس در هفته های گذشته، دیگر موضوعی است که ورزشگاه به آن می پردازد.

این برنامه به تهیه کنندگی پژمان ماندگاری و اجرای حافظ کاظم زاده چهارشنبه ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

در دو راهی عشق و وظیفه

سینمایی یک ببر به کارگردانی کبیرخان پنج شنبه ۹ بهمن ماه ۴۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج سیما پخش می شود.

این فیلم محصول کشور هند در ژانر اکشن است و سلمان خان، کاترینا کایف رانویر شوری و گریش کارناد و .. در آن هنرنمایی می کنند.

"تایگر" پلیس مخفی زبده و کاربلد برای انجام ماموریت به دوبلین می رود تا تحقیقات یک پروفسور را زیر نظر بگیرد. سازمان های تبهکاری از نتایج تحقیقات پروفسور در زمینه سلاح های پیشرفته قصد سو استفاده دارند. او برای وارد شدن به زندگی پروفسور" آبیشک چو  پرای" با دختری به نام زویا آشنا می شود که دانشجوی همان دانشگاهی است که پروفسور در آن کار می کند و به عنوان کار دانشجویی به کارهای منزل پروفسور پیر رسیدگی می کند. تایگر به تدریج به دختر علاقمند می شود و به او پیشنهاد ازدواج می دهد اما ....

گران فروشی در فروشگاه های زنجیره ای آری یا خیر؟

برنامه تهران ۲۰ امشب (چهارشنبه ۸بهمن ماه) به واکاوی موضوع گران فروشی و احتکار در برخی از فروشگاه های زنجیره ای کشور می پردازد.

تهران ۲۰ امشب میزبان محمدعلی خراسانی، نایب رئیس دوم اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای کشور و اکبر تقوی شوازی، مدیرکل نظارت بر شبکه های توزیعی سازمان حمایت از مصرف کننده خواهد بود تا در خصوص مسائل مطرح شده  مبنی بر گران‌فروشی و احتکار در برخی از فروشگاه های زنجیره ای و سازوکار ارائه تخفیف در این فروشگاه ها توضیحاتی ارائه دهند.

همچنین در این برنامه ارتباط تلفنی با حسین صبوری، قائم مقام فروشگاه های افق کوروش برقرار خواهد شد.

مخاطبان برنامه تهران ۲۰ می توانند پیام های خود را راجع به موضوعات و محورهای برنامه از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۵۲۰ یا با شماره تلفن گویای ٢٧٨٦٥٠٥٥ با ما در میان بگذارند.

تهران ۲۰ روزهای زوج با اجرای محمد دلاوری و روزهای فرد با اجرای علی مروی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما میهمان خانه های مردم ایران خواهد بود.

این برنامه کاری از گروه تهران و شهروندی است که به تهیه کنندگی حسن نظری و با سردبیری محمد محسن فیضی پور روانه آنتن شبکه پنج سیما می شود.

نظر شما