شناسهٔ خبر: 45356975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تأکید نماینده ولی‌فقیه در کردستان بر رعایت احترام؛ در مطالبه‌گری تخریب و مچ‌گیری نکنیم

گروه استان‌ها ــ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مطالبه‌گری با تخریب و مچ‌گیری تفاوت داشته و باید مراقب رعایت چارچوب‌ها باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در کارگاه‌ آموزشی گروه‌های جهادی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که با حضور مسئولان کشوری و استانی در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی؛ "احترام به اجتماع، فرهنگ، حقوق افراد و جامعه" را فلسفه و منشاء امر به معروف و نهی از منکر خواند و اظهار داشت: مطالبه‌گری با تخریب و مچ‌گیری تفاوت داشته و باید مراقب رعایت چارچوب‌ها باشیم.

وی احترام به دیگران را جزو ضروری‌ترین اصل دانست و با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند "هرکس برادر مؤمن و ایمانیش را احترام کند خداوند را احترام کرده است"، بنابراین حق و حقوق یکدیگر را رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به تفاوت‌های «حق‌الله» و «حق‌الناس» پرداخت و تصریح کرد: حق‌الله با یک توبه و از جانب خدای متعال بخشیده می‌شود اما بخشیده شدن حق‌الناس، منوط به جلب رضایت صاحبان حق است.

وی با تاکید بر اینکه باید در همه کارها آبرو و احترام یکدیگر را حفظ کنیم،  افزود: رعایت احترام باعث محبت بیشتر، جامعه بهتر و شایسته خواهد شد اما کسی که نتواند حقوق دیگران را رعایت کند، باید مراقب آن فرد بود. 

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه کسی که به حقوق دیگران احترام نگذارد، یک انسان مستکبر است؛ ادامه داد: برخی افراد علاوه‌بر عدم رعایت احترام مردم، خودرأی و نظر خود را بر دیگران ترجیح می‌دهد کما اینکه اشتباه هم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان "احترام به جسم و جان؛ مال؛ ناموس و آبرو" افراد و مومنان را 4 اصل ضروری برشمرد و تاکید کرد: باید انسان آبروی دیگران را حفظ کند چرا که بیان هر لغزشی قابل بیان نیست اما متأسفانه گاهی این اتفاقات و رفتارهای تأسف‌بار از برخی افراد برای زیرآب زنی سربار می‌زند که خلاف شرافت و انسانیت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با یادآوری اینکه همه ما در روز قیامت باید در برابر وجدان، اعمال و رفتارمان پاسخ‌گو باشیم؛ تاکید کرد: باید علاوه‌بر حفظ آبرو، از آبروی دیگران نیز دفاع کنیم چرا که این یک وظیفه انسانی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان امانتداری و رعایت موازین اخلاقی را یک اصل دانست و یادآور شد: برخی افراد فساد کرده، رشوه داده، فریب‌کاری و به اموال دیگران و بیت‌المال خسارت زده اما عین خیالشان نیست در حالی‌که اینها آزاردهنده است.

انتهای پیام/481/س

نظر شما