شناسهٔ خبر: 45356312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کارگروه فرهنگی هنری دهه فجر در گلستان خبرداد

تدارک ۶۰۰۰ برنامه به مناسبت دهه فجر در گلستان

سیدحسین حسینی

رئیس کارگروه فرهنگی هنری دهه فجر در گلستان اظهار کرد: بیش از ۶ هزار برنامه قرآنی، فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و تلویزیونی در دهه فجر پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

عادله کشمیری در خصوص برنامه‌های دهه فجر گفت: امسال ۲۰۰ دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ۹ همایش با موضوعات امام خمینی (ره) احیاگر انقلاب، گام دوم انقلاب همایش‌های بصیرتی، همایش منزلت زن، همایش جوان ایرانی، عدالت اجتماعی و... در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به همایش‌های بصیرتی، همایش منزلت زن، همایش جوان ایرانی، عدالت اجتماعی و غیره برگزار می‌شود، افزود: بیش از ۲۰۰ نشست تخصصی بصیرتی، معرفی کتب، نشست شهدای هسته‌ای، بیانیه گام دوم، نقش مادر در خانواده، گفتمان دانش‌آموختگان قرآنی، نقش زن در آیینه انقلاب، تأثیرگذاری هم‌اندیشی شیعه و سنی، نشست اندیشه‌ورزان با مداحان و ذاکران اهل‌بیت، برگزاری ۱۵ جشنواره استانی و ملی در زمینه قرآنی، اقوام، نماز و نیایش، شعر و داستان، مد و لباس، هنرهای تجسمی، نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه خوانی هم در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: بیش از ۵۰ نمایشگاه عکس، خوشنویسی در فضای مجازی و بیش از ۵۰ عصر شعر و روایات گری انقلاب در سراسر استان خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از ارشاد گلستان، کشمیری بیان کرد: برگزاری ۷۰ کارگاه شعر و داستان و نقاشی، ۴۰ مسابقه فرهنگی و هنری، ۳۰ مسابقه کتاب‌خوانی و ۴۰ نمایشگاه کتاب، ۱۰ نمایش خیابانی با موضوعات انقلاب، ۱۰ برنامه استندآپ کمدی، ارائه بیش از پنج کلیپ را خواهیم داشت.

رئیس کارگروه فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر گلستان اظهار کرد: چهار کنسرت موسیقی اقوام در فضای مجازی برگزار خواهیم کرد و برگزاری کنسرت مشترک موسیقی هنرمندان موسیقی گلستان و ترکمنستان در حال برنامه‌ریزی است.

کشمیری بیان کرد: تولید محتوا و انتشار ۱۰۰ مقاله و خبر، بیش از چهار هزار برنامه در صداوسیما در دو بخش فارسی و ترکمنی خواهیم داشت.

وی افزود: ۱۰۰ مسابقه ورزشی در رشته‌های مختلف، پیاده‌روی همگانی، برگزاری مسابقه کارکنان دولت، تهیه غذای گرم، تهیه جهیزیه برای ۳۰۰ زوج جوان با کمک دستگاه‌های مختلف مردم‌نهاد و کمیته امداد بهزیستی و وزش و جوانان روز ۱۵ بهمن‌ماه خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: اجرای طرح ۱۰ شب ۱۰ مسجد، جشنواره مد و لباس، فراخوان جشنواره مد و لباس، جشنواره شعر و داستانک ملی نماز و نیایش، جشنواره ادبیات داستانی بهار همدلی، نخستین جشنواره قرآن و عترت، فراخوان پویش سقف عاشقی با موضوع تبیین هویت خانواده و سبک زندگی زنان و ساخت قطعه موسیقی صنوبر از دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام

نظر شما