شناسهٔ خبر: 45356263 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۷ استان در پایان هفته درگیر بارش برف و کولاک می‌شوند/ مسافران از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند

یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: در پایان هفته ۷ استان کشور درگیر بارش‌های برف، کولاک و باران خواهند بود.

صاحب‌خبر -

۷ استان در پایان هفته درگیر بارش برف و کولاک می‌شوند/ مسافران از انجام سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنندفرهاد مهریاری معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه  طبق بررسی‌ها صورت گرفته تا پایان هفته، ۷ استان کشور از جمله آذربایجان، کردستان، همدان، اردبیل، البرز و تهران درگیر بارش‌های برف، کولاک و باران خواهند بود، گفت: استان‌های چهارمحال و بختیاری و قسمتی از کردستان در مقایسه با سایر استان‌ها بیشتر درگیر برف و کولاک هستند.

معاون دفتر توسعه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در یکی دو روز اخیر ممکن است بارش برف و باران همراه با وزش باد شدید و کولاک باشد، افزود: در این هفته با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های درگیر اعلام کرده‌ایم که برای جلوگیری از مسدود شدن راه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

مهریاری با بیان اینکه تمامی نیرو‌های راهداری و ماشین آلات برای ورود این سامانه بارشی جدید آماده باش هستند تا مشکلی در این بخش ایجاد نشود، افزود: سازمان راهداری در هفته گذشته که سامانه بارشی وارد کشور شده بود، توانست با همکاری نیروهای راهداری، تجهیزات و ماشین‌آلات تمامی راه‌های مسدود شده را به سرعت بازگشایی کند و خوشبختانه در هفته گذشته  راه مسدود شده که چندین ساعت بسته باشد نداشتیم.

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: نیرو‌های راهداری به سرعت نسبت به بازگشایی توسط ماشین آلات اقدام کردند و راه‌های مسدود شده را به سرعت بازگشایی کردند.

بیشتر بخوانید

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: رانندگان و مسافران در این ایام از انجام سفر‌های غیرضروری اجتناب کنند و در صورت لزوم انجام سفر، همراه با تجهیزات مناسب وسایل گرمایشی و زنجیره چرخ وارد جاده شوند.

مهریاری تاکید کرد: مسافران حتماً پیش از ورود به جاده از باز بودن مسیر از طریق سامانه ۱۴۱ آگاه شوند، چراکه فردا سامانه بارشی وارد کشور خواهد شد که زمینه‌ساز کاهش دمای هوا خواهد شد.

براساس این گزارش طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از فردا پنجشنبه سامانه بارشی از نوار غربی کشور وارد می‌شود و شمال غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب غرب و ارتفاعات البرز مرکزی را در بر می‌گیرد.  روز جمعه هم  با تقویت سامانه بارشی گسترده بارش در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خواهد بود. شنبه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و با شدت ضعیف تر در برخی مناطق شرق کشور است.

همچنین روز یکشنبه هم  سامانه بارشی از شرق و شمال شرق کشور خواهد بود. پیامد ورود این سامانه بارشی، بارش برف و باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف خواهد بود.

 انتهای پیام/

نظر شما