شناسهٔ خبر: 45354605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادب ورزی به عنوان یک اصل باید مورد توجه افراد در حوزه رسانه باشد

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه ادب اهمیت زیادی در پرورش شخصیت های برجسته دارد، افزود: ادب ورزی به معنای واقعی کلمه مسئله بسیار مهمی است که همواره به عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه آحاد مردم و شخصیت ها در عرصه کارکردهای رسانه‌ای باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز چهارشنبه در جلسه درس «اخلاق در رسانه» با حضور جمعی از فعالان رسانه‌ای استان همدان، اظهار داشت: به طور قطع ورود به عرصه سیاست بدون توجه به اصل مهم و محوری رعایت ادب و احترام، آسیب زا و مخرب است.

وی با تاکید بر اینکه ارزش یک انسان واقعی به ادب و هدف اوست، خاطرنشان کرد: انسان با قدرت انتخاب و اختیاری که دارد قیمت خود را افزایش یا کاهش می‌دهد، اختیاری که نشأت گرفته از روح انسانی و نفس ناطقه الهی بشر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه در معرفت نفس و انسان‌شناسی نیازمند تدبر هستیم، افزود: بسیاری از مشکلات جامعه بشری به دلیل عدم شناخت صحیح انسان از جامعه و تمدن‌ها به وجود آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی ادامه داد: انسان در دیدن با یک حیوان تفاوتی ندارد اما در ورای دیدن انسان اتفاقی رخ می‌دهد که نیاز به فکر، تدبیر، تجزیه‌ و تحلیل دارد و این بیانگر تفاوت در روح انسان و یک حیوان است.

وی با اشاره به اینکه ارزش یک انسان مراتب مختلفی دارد و در محضر الهی نیز انسان به واسطه انتخاب‌های متفاوت خود قیمت متفاوتی دارد، اظهار داشت: لازم است بدانیم که ارزش و قیمت هر شخصی ارتباط مستقیمی با آرامش او دارد یعنی هرچقدر فرد آرامش بیشتری داشته باشد قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تاکید کرد: اگر ارزش‌گذاری درستی روی خود داشته باشیم کمتر دچار تزلزل و لغزش می‌شویم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی، ثبات انسان برای حرکت در مسیر درست را مربوط به همین ارزش‌گذاری‌ها دانست و گفت: فضای دینی فضای واقعیت است به همین دلیل اگرچه و به غلط فردی که درآمد بیشتری دارد ارزش بیشتری نیز خواهد داشت، اما این مسئله در دین خدا به هیچ عنوان ارزش محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در دین خدا آنچه ماندگار نیست ارزش نیز به شمار نمی‌آید، افزود: خدای متعال مفسر واقعی انسان است و هیچ‌کس جز او نیز نمی‌تواند قیمت واقعی انسان را مشخص کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان هدف و ادب را ازجمله ارزش‌های یک انسان دانست و گفت: خدای متعال وقتی می‌خواست به پیامبر اکرم(ص) مسوولیتی بدهد اول او را تأدیب کرد و وقتی ادب او کامل شد به او خلق عظیم عنایت کرده و پس ‌از آن امر دین و امت را برای سیاست ورزی به ایشان واگذار کرد.

نظر شما