شناسهٔ خبر: 45354115 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پاسخ جالب هنرمند فرانسوی به اهانت مکرون به پیامبر(ص)

یک هنرمند فرانسوی از اهانت رئیس جمهوری فرانسه به پیامبر اکرم(ص) انتقاد کرد و شعر مشهور«طلع البدر علینا» را به زبان فرانسوی خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری آناتولی، به نظر می رسد که  همچنان ابعاد منفی بحران توهین به پیامبر اکرم(ص) برای «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و مسئولان این کشور وجود دارد.

 

این بار پس از محکومیت عربی و اسلامی و تحریم کالاهای فرانسوی، «لئونیدا تیموش» هنرمند مولداوی تبار فرانسوی از مواضع ضد اسلامی مکرون  انتقاد کرد و نسبت به اهانت مسئولان فرانسوی به اسلام و پیامبر اکرم(ص) ابراز تاسف کرد.

 

تیموش تاکید کرد: اقدامات ضد اسلامی مکرون احساس مردم را جریحه دار کرده است. به همین دلیل اهانت به ارزش ها، شخصیت ها و اعتقادات اسلامی را نمی پذیرد.

 

این هنرمند فرانسوی با محکوم کردن اظهارات ضد اسلامی رئیس جمهوری فرانسه و مسئولان این کشور، اقدام به خواندن شعر  مشهور « طلع البدر علینا» را به زبان فرانسوی کرده است.

 

وی افزود: اینگونه اهانت ها به ارزش های انسانی و احساسات جامعه خسارت می زند.

 

لئونیدا تیموش متولد سال 1998 در مولداوی است. وی پنج سال پیش پس از مطالعه قرآن کریم و بحث و جستجو درباره اسلام به دین مبین اسلام گروید و مسلمان شد. وی به زبان فرانسوی، ترکیه ای، روسی و رومانی آواز می خواند.

 

فرانسه در اکتبر 2020 میلادی شاهد انتشار کاریکاتورهای موهن نسبت به حضرت محمد(ص) روی ساختمان های پاریس بود. مکرون این اقدام را آزادی بیان توصیف کرد. این اظهارات خشم مسلمانان را برانگیخت و کشورهای اسلامی به تحریم کالاهای فرانسوی اقدام کردند.

 

گفتنی است، طلع البدر علینا یک نشید قدیمی اسلامی است که گفته می‌شود انصار در هنگام ورود پیامبر اسلام محمد، به یثرب (۶۲۲ میلادی) آن را می‌خوانده‌اند.

پایان پیام/44

نظر شما