شناسهٔ خبر: 45353475 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان:

جشنواره ملی «پرچم داران انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود

سرهنگ سلامی گفت: همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی با مشارکت نیروهای مسلح و نهادهای حوزوی و انقلابی و نیروهای مسلح در استان سمنان برگزارخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ« محمد حسن سلامی» در دومین جلسه شورای راهبردی و جمع آوری آثار روحانیت در دفاع مقدس ضمن بیان اینکه اولین جشنواره ملی «پرچم داران انقلاب اسلامی» در چهلمین سالگرد دفاع مقدس با همکاری نهادهای حوزوی و انقلابی و نیروهای مسلح برگزار می‌شود گفت: این جشنواره در پنج بخش تألیف و ترجمه کتاب، تاریخ شفاهی، شهدای روحانیت، تحقیق و پژوهش مقالات و فیلمنامه کوتاه و بلند و چند رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نقش حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، نقش مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه و جماعات در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت و نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومتاز جمله محورهای جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی را محورهای جشنواره عنوان کردوافزود: جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در 5 محور تالیف و ترجمه کتاب که مربوط به خاطرات و تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران روحانی، تحقیق و پژوهش شامل مقالات علمی و پژوهشی چاپ شده در فصل نامه‌های علمی، فیلم نامه‌های بلند و کوتاه، چند رسانه‌ای از جمله کلیپ، موشن گرافیک و غیره و همچنین عکس  فیلم‌های داستانی و مستند  برگزار می‌شود.

 

وی حضوردر جشنواره را برای عموم مردم آزاد دانست وافزود: هنرمندان، نویسندگان و اساتید جهت برجسته سازی نقش روحانیت در دفاع مقدس آزاد و می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

سلامی با اشاره به تأثیر گذاری روحانیان و شبکه تبلیغی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با بیان اینکه پرچم داری و علمداری روحانیون در تمام حوادث انقلاب و دفاع مقدس حضور یک فرد نبود، بلکه حضور یک جریان فرهنگی و ارزشی محسوب می‌شد اظهارداشت: روحانیت یکی از گروه‌هایی بود که نقش آنان در تمام سال‌های دفاع مقدس بسیار برجسته است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه طلاب و روحانیون بود که در طول تاریخ، مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس نقش مهمی در آگاه سازی و بصیرت افزایی مردم داشتند، گفت: هدف جشنواره پرچم داران انقلاب اسلامی نیز تبیین نقش محورهای مهم پیروزی انقلاب به خصوص روحانیان است.

 

وی همچنین از راه اندازی نهضت هر روحانی یک کتاب، و جمع آوری خاطرت شفاهی و اسناد و مدارک آنها خاطرات روحانیان نیز در سطح استان سمنان خبر داد و گفت: در کنار این موضوع تدوین دانشنامه و دایره‌المعارف دفاع مقدس استان سمنان می‌تواند گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

پایان پیام/276

نظر شما