شناسهٔ خبر: 45352663 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد:

مجلس دانش‌آموزی به عنوان یک تشکل مشورتی، بازوی توانمند آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: مجلس دانش‌آموزی یک تشکل مشورتی است که در تصمیم گیری و تصمیم سازی بازوی توانمندی در سطح وزارت‌خانه، ادارات کل، مناطق و مدارس به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

   به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود در آیین افتتاح مجلس دانش آموزی استان با بیان این که دین مبین اسلام برای شورا و مشورت اهمیت ویژه ای قائل شده  است، اظهار کرد: در شأن و منزلت شورا همین بس که در قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) که از مقام عصمت برخوردار است و به طور مستقیم از منبع وحی الهام می گیرد و مکلف به مشورت شده است.

   پورداود با اشاره به این که در نظام سیاسی اسلام تشکیل شورا ها دارای جایگاه ویژه و فواید بسیار از جمله شناسایی افراد با ایمان، خوشفکر و خلاق، کسب مقبولیت، پشتوانه بیشتر فراهم ساختن زمینه مشارکت همگانی و شکوفایی فکری جامعه است، خاطرنشان کرد: بر اساس پژوهش های انجام شده، هرچه تصمیمات با همفکری و مشارکت افراد بیشتری گرفته شود و از خرد جمعی بهره بگیرد از استحکام و درستی بالاتری برخوردار است.

   وی افزود: مسائلی که به نظر و مشورت همگان گذاشته می شود از خطای کمتری برخوردار است و به تناسب دخالت آرا و نظر ارائه شده همه جانبه تر خواهد بود.

   مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در سبک های مدیریتی در سازمان ها نیز هر چه مدیریت مشارکتی و بر اساس کار تیمی باشد، منتج به نتایج بی بدیلی خواهد شد.

   پورداود با اشاره به جایگاه شورای مدرسه، اظهار کرد: شوراهای مدارس به منظور تحقق بخشیدن به اهداف چهارگانه اطلاع رسانی، آموزش، تصمیم سازی و تصمیم گیری تشکیل می شوند.

   وی افزود: اهمیت شوراها به گونه ای است که یکی از ارکان اساسی مدارس شناخته شده است و به جهت ماهیت و ترکیب اعضای آن و نیز شرح وظایف و تأثیرگذاری بر سایر ارکان نقش محوری دارد.

   مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر این که برای تحقق یافتن هرگونه سیاست جدید در سطح مدارس بهره گیری مناسب از شوراها بسیار کارگشاست، افزود: در این زمینه آیین نامه اجرایی مدارس با توجه به سیاست ها و راهبردهای اساسی آموزش و پرورش از جمله تمرکززدایی، مدرسه‌محوری، مشارکت دهی معلمان و دانش آموزان و با تفویض اختیارات لازم در مدارس و جهت ایجاد شرایط مناسب تر برای تحقق بخشیدن به اهداف تعلیم و تربیت تنظیم شده است.

   پورداود با اشاره به این که عصاره شورای دانش آموزی مدارس نمایندگانی است که در سطح کشور در پارلمان دانش آموزی حاضر می شوند و جامعه پذیری سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی را تمرین می کنند، تصریح کرد: مجلس دانش آموزی یک تشکل مشورتی است که در تصمیم گیری و تصمیم سازی بازوی توانمندی در سطح وزارت‌خانه، ادارات کل، مناطق و مدارس به شمار می‌رود.

   وی گفت: دانش آموزان ما یاد می گیرند که چگونه در عرصه های مختلف جامعه نقش آفرین باشند و به نوعی پارلمان دانش آموزی در جانشین پروری برای آینده نظام اسلامی نقش بسیار برجسته ای دارد.

نظر شما