شناسهٔ خبر: 45350181 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون فوتبال | لینک خبر

فیفا جدول زمانی شهرهای میزبان جام جهانی 2026 را تأیید کرد

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) جدول زمانی روند انتخاب محل (شهرهای میزبان) جام جهانی 2026 را تایید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، به عنوان بخشی از مرحله بعدی روند انتخاب شهرهای میزبان، فیفا اطلاعات بیشتری درخصوص 23 شهر نامزد میزبانی جام جهانی فیفا 2026 در کانادا، مکزیک و ایالات متحده در مورد جدول زمانی با مهلت تعیین شده برای سال 2021 ارائه داده است که مشروط به هرگونه محدودیت های مربوط به بیماری همه گیر ویروس کرونا می باشد.
به دنبال مرحله تبادل اطلاعات که سال گذشته آغاز شد، فیفا و فدراسیون های میزبان از اواخر فوریه 2021 به بعد جلساتی را به صورت مجازی یک به یک با هر استادیوم برگزار خواهند کرد تا در مورد جنبه های زیرساختها تبادل نظر کنند. برهمین اساس از آوریل 2021، فیفا و فدراسیون های میزبان بحث های مجازی هدفمندی را با هر شهر نامزد میزبانی آغاز می کنند.
با توجه به شرایط دائماً در حال تغییر در مورد بیماری همه گیر COVID 19، فیفا و فدراسیون های میزبان قصد دارند بازدیدهای خود را از ابتدای ژوئیه 2021 در شهرهای نامزد میزبانی آغاز کنند. به منظور حفظ سیاست های فیفا در پیروی از توصیه های مقامات بهداشتی در زمینه بیماری همه گیر کرونا، بازدیدها فقط در شرایط ایمنی و بهداشتی در کشورهای میزبانی که به فیفا اجازه این کار را می دهد، انجام می شود.
به شرط انجام بازدیدها از شهر های فوق الذکر، فیفا و فدراسیون های میزبان قصد دارند تا شهرهای میزبان در سه ماهه آخر سال 2021 توسط شورای فیفا تعیین شوند.
با توجه به حوزه های مورد تمرکز برای ارزیابی ها که در کارگاه آموزشی شهرهای نامزد میزبانی در سال گذشته به اشتراک گذاشته شد، در حالی که استادیوم ها پایه ای برای میزبانی موفقیت آمیز برای یک جام جهانی فیفا هستند، فیفا اینگونه در نظر می گیرد که ارائه زیرساخت ها و خدمات کلیدی (ورزشی و عمومی هردو) و در اختیار گذاشتن پتانسیل بازرگانی هر شهر، و همچنین پایداری، حقوق بشر و ماندگاری رویداد، از اهمیت بالایی برخوردار است.
در راستای هدف استراتژیک فیفا برای جهانی سازی واقعی فوتبال، جام جهانی 2026 فیفا اولین دوره مسابقات خواهد بود که 48 تیم در آن حضور خواهند داشت.

نظر شما