شناسهٔ خبر: 45342318 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قایقران المپیکی: لیگ موجب آشتی بسیاری از قهرمانان با این رشته شد

تهران- ایرنا- ملی‌پوش روئینگ و المپیکی گفت: بسیاری از ملی‌پوشان به دلیل نامهربانی‌هایی که دیده بودند، قایقرانی را کنار گذاشتند اما لیگ برتر سبب شد تا آنان بازگردند و آشتی دوباره‌ای با این رشته داشته باشند.

صاحب‌خبر -

مهسا جاور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: امسال برای اولین بار لیگ روئینگ برگزار و در کنار آن حمایت خوبی از طریق رسانه‌ها شد و پخش تلویزیونی داشت. این اتفاق خیلی خوبی بود و باعث می‌شود تا جوانان بیشتری با این رشته آشنا شوند.

وی درباره دلیل بازگشت به تیم ملی گفت: به دلیل پیگیری رییس فدراسیون قایقرانی بخاطر آنکه مدت‌ها از ورزش دور بودم، تصمیم گرفتم تا بازگردم و دوباره شروع کنم و برای بازی‌های آسیایی آماده شوم.

قایقران المپیکی ایران ادامه داد: در مدتی که از تیم ملی دور بودم، تمریناتی را در حد سلامتی نه حرفه‌ای داشتم و در اداره تربیت بدنی هم کار می‌کردم. زندگی معمولی داشتم اما در این مدت در رایزنی با علیرضا سهرابیان و اصرار خیلی‌ها توانستم به تیم ملی بازگردم. همچنین با حضور سهرابیان شرایط قایقرانی خیلی بهتر شده و می‌توانم در شهر خود تمرین کنم و نزدیک مسابقات به اردو بروم، تست دهم و اگر خوب بودم به مسابقات اعزام شوم.

وی یادآور شد: در رشته روئینگ بیشتر قایقرانان مطرح خداحافظی کردند و اینکه این سرمایه‌های ملی اینگونه بخواهند کنار بروند، خیلی خوب نیست. در واقع آنان به دلیل نامهربانی‌ها این رشته را کنار گذاشتند. در غیر این صورت یک ورزشکار حرفه‌ای حاضر نمی‌شود به این زودی خداحافظی کند. هر چند مسابقات لیگ برتر سبب شد تا خیلی از ملی‌پوشان برگردند و پارو بزنند. این اتفاق خیلی خوبی بود و امیدوارم این مسابقات بیشتر شود تا همه دختران به قایقرانی بازگردند.

جاور افزود: اگر لیگ بین المللی برگزار شود خیلی خوب است. زیرا رشته ما خیلی شناخته شده نبود اما الان از جایگاه بهتری برخوردار است. این لیگ‌ها انگیزه دختران را زیاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت یک سری از تمرینات قهرمانان قایقرانی را از طریق شبکه‌های اجتماعی دنبال کردم. به خاطر کرونا همه مسابقات لغو شده و تاریخ آن هم مشخص نیست اما همه رقیبان در حال تمرین هستند تا اگر رویدادی برگزار شد به آمادگی حداکثری شرکت کنند.

ملی‌پوش روئینگ عنوان کرد: در چند سال اخیر در آسیا خود را خوب نشان دادیم  و جایگاه مناسبی داریم، اما نیاز است تا بیشتر کار کنیم تا جایگاهی که داشتیم را حفظ کنیم. گرچه از کشورهای جهانی خیلی دوریم و امیدوارم به زودی به سطح آنان برسیم و شرایط بهتری داشته باشیم.

وی همچنین گفت: برای کسب سهمیه نازنین ملائی و بهمن نصیری با تمام وجود تمرین می‌کنند و آنان الان دو سال در اردو هستند و امیدوارم هر دو نفر سهمیه المپیک را کسب کنند، زیرا خیلی زحمت کشیدند.

جاور با اشاره به اینکه همسرش محسن سیفی از قهرمانان بزرگ رشته ووشو است، گفت: وی جزو معدود ورزشکارانی است که چه در اردو باشد یا نباشد خیلی سخت تمرین می‌کند. او همواره از دل مایه می‌گذارد و واقعا زحمت می‌کشد. در دورانی که از قایقرانی دور بودم، جنگیدن را از او یاد گرفتم.

سیفی پرافتخارترین و کاپیتان تیم ملی ووشوی ایران است.

نظر شما