شناسهٔ خبر: 45342204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۳ درصد کلاس‌های درس پایه اول و دوم ابتدایی لرستان حضوری شد

خرم‌آباد- ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۶۳ درصد کلاس‌های درس دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی استان به صورت حضوری تشکیل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

"رقیه معتمدی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ۲۱ دی ماه گذشته بر اساس شیوه نامه وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان پایه اول و دوم مناطق زرد و آبی با مجوز دانشگاه علوم پزشکی  می توانند با گروه بندی و رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت حضوری در کلاس های درس شرکت کنند.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۰ هزار و ۱۱۱ دانش آموز در قالب یک هزار و ۹۶۰ مدرسه ابتدایی زیر ۵۰ نفر عشایری  و روستایی در استان وجود دارد افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه  این مناطق به ویژه در نواحی کم برخوردار که دسترسی به تبلت و اینترنت ندارند از طریق درسنامه تحصیل می کنند و در مناطق زرد و آبی بصورت حضوری آموزش ها به دانش آموزان ارایه می شود.

معتمدی ادامه داد: همچنین دانش آموزان پایه اول و دوم مناطق زرد و آبی استان با گروه بندی ۱۰ نفره و بر اساس تصمیم شورای مدرسه در گروه بندی و در تقسیم بندی کلاسهای  ۳۹ دقیقه ای آموزش داده می شوند.

وی با ببان اینکه سلامت دانش آموزان در اولویت قرار دارد عنوان کرد: همچنین آموزش مجازی دانش آموزانی که تمایل به حضور در کلاس های درس ندارند بصورت مستمر در حال انجام است.

معتمدی ادامه داد: تمامی نکات ایمنی و بهداشتی با وسواس خاصی توسط مدیران مدارس استان مدنظر قرارگرفته و کلاس‌ها با حداکثر ۱۰ دانش‌آموز در هرروز و با رعایت کامل فاصله گذاری‌های اجتماعی تشکیل می‌شوند.

وی بابیان این‌که فضای آموزشی و اداری مدارس قبل، حین و پس از حضور دانش آموزان و مدارس در محیط مدرسه کاملاً ضدعفونی می‌شوند، خاطرنشان کرد: آن دسته از دانش‌آموزانی که به هر دلیل حاضر به شرکت در کلاس‌های حضوری نیستند، می‌توانند مطالب آموزشی را از رسانه ملی و شبکه شاد دریافت نمایند.

۱۹۰ هزار و ۳۴۶ دانش آموز در ۲ هزار و ۹۳۳ مدرسه ابتدایی لرستان تحصیل می کنند.

نظر شما