شناسهٔ خبر: 45341984 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

پیش بینی صندوق بین المللی پول از قیمت امسال نفت

صندوق بین المللی پول در جدیدترین به روزرسانی گزارش "دورنمای اقتصادی جهان" پیش بینی کرد میانگین قیمت هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۱ به ۵۰ دلار می رسد که ۲۰ درصد بالاتر از میانگین قیمت سال ۲۰۲۰ خواهد بود اما همچنان کمتر از میانگین سال ۲۰۱۹ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، صندوق بین المللی پول در اکتبر پیش بینی کرده بود که قیمت نفت - که بر اساس میانگین قیمتهای نفت برنت، فاتح دوبی و وست تگزاس اینترمدیت محاسبه می کند – به ۴۶ دلار و ۷۰ سنت در سال ۲۰۲۱ می رسد.

میانگین قیمت نفت در سال میلادی گذشته ۴۱ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه بود و این وام دهنده جهانی انتظار دارد میانگین قیمت هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۱ به ۵۰ دلار و سه سنت و در سال ۲۰۲۲ به ۴۸ دلار و ۸۲ سنت برسد.

صندوق بین المللی پول در گزارش "دورنمای اقتصادی جهان که روز سه شنبه منتشر شد، پیش بینی کرد عرضه واکسن کووید ۱۹ اقتصادهای جهان را در نیمه دوم سال تحکیم خواهد کرد. این وام دهنده جهانی انتظار دارد اقتصاد جهانی ۵.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ و ۴.۲ درصد در سال ۲۰۲۲ رشد کند.

در گزارش صندوق بین المللی پول آمده است: پیش بینی نرخ رشد اقتصادی سال ۲۰۲۱ به میزان ۰.۳ درصد در مقایسه با پیش بینی قبلی بالاتر برآورد شد که منعکس کننده انتظارات از تاثیر مثبت توزیع واکسن بر فعالیت اقتصادی در ادامه سال و حمایتهای سیاستی بیشتر در معدودی از اقتصادهای بزرگ جهان است.

اقتصاد جهانی سال میلادی گذشته ۳.۵ درصد رشد منفی داشت که ۰.۹ درصد بالاتر از نرخ پیش بینی شده در گزارش اکتبر صندوق بین المللی پول بود.

پیش بینی می شود اقتصاد آمریکا پس از رشد منفی ۳.۴ درصدی در سال ۲۰۲۰، به میزان ۵.۱ درصد در سال ۲۰۲۱ توسعه پیدا کند.

صندوق بین المللی پول نرخ رشد اقتصادی سال ۲۰۲۱ عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است را ۲.۶ درصد پیش بینی کرد که در مقایسه با رشد منفی ۳.۹ درصدی در سال ۲۰۲۰ بهبود نشان می دهد. رشد منفی سال گذشته اقتصاد این کشور تا حدودی زیادی به دلیل سقوط قیمت نفت بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، پیش بینی رشد میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال گذشته منعکس کننده انتظار برای بهبود اقتصاد جهانی است. پیش بینی می شود قیمتهای کالاهای غیرنفتی هم رشد کند. صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد امسال قیمت فلزات به خصوص رشد قوی خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما