شناسهٔ خبر: 45341791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش صددرصدی پرونده‌های یک میلیاردی جرائم اقتصادی در اصفهان

اصفهان- ایرنا- رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا اعلام کرد: آمار پرونده‌های جرائم اقتصادی بالای یک میلیارد ریالی در استان اصفهان صددرصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا مقیمی شبانگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه قاچاق کالا و ارز استانداری اصفهان با اشاره به نقش مثبت تشکیل پرونده‌های جرائم اقتصادی افزود: ارزش ریالی پرونده‌های ملی و مهم استان اصفهان ۱۳۳ درصد و ارزش ریالی کل پرونده‌های حوزه قاچاق و جرائم اقتصادی این استان ۷۱ درصد افزایش یافته است.

وی کشفیات قاچاق اصفهان را علاوه بر سوخت در امور دام، البسه، دخانیات و تجهیزات پزشکی و قاچاق دانست و گفت: این امر نشان‌دهنده پیشتیبانی بسیار خوب استان اصفهان در بخش مبازره با جرائم اقتصادی و امنیت اقتصادی و بالاتر از ارقام میانگین کشوری است.

وی با اشاره به روند افزایش پرونده‌های جرائم اقتصادی در استان اصفهان توسط پلیس امنیت اقتصادی تاکید کرد: باید جلوی قاچاق سوخت از مبادی استان‌های مرکزی با سهمیه سوخت بالا و دارای پالایشگاه گرفته شود.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه در حوزه پلیس امنیت اقتصادی ما جُرم‌محور نیستیم؛ تصریح کرد: وظیفه ما برخورد با جُرم نیست بلکه وظیفه پلیس امنیت اقتصادی، پیشگیری، پیش بینی، شناسایی و کنترل جرائم است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه هدف اصلی پیشگیری از حدوث اتفاقات ناگوار در کشور است، تصریح کرد: ۲ موضوع بسیار مهم قاچاق سوخت و شیر خشک از مهمترین موضوعات قابل بررسی در استان اصفهان است.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه قاچاق سوخت از مبادی مرزی عقبه‌ای خارج از شهرهای مرزی دارد؛ خاطرنشان کرد: این اشتباه است که فکر کنیم قاچاق سوخت بصورت مستقیم از شهرهای مرزی کشور صورت می‌گیرد در حالی که ریشه بسیاری از قاچاق‌های سوخت از استان‌های مرکزی به سمت مرزها و در نهایت خارج از کشور رُخ می‌دهد.

 وی با تاکید به اینکه قاچاق سوخت از مبادی و استان‌های مرکزی با سهمیه سوخت بالا و دارای پالایشگاه بیشتر اتفاق می‌افتد، ادامه داد: ما از یکسو با درخواست افزایش سهمیه سوخت و از سوی دیگر با بحث قاچاق آن و تناقض بین این ۲ پدیده مواجهیم.

مقیمی با اشاره به اینکه استاندار اصفهان برای پیشگیری و مقابله از قاچاق سوخت مسیر درستی را طی می‌کند، گفت: هدف ما منع قاچاق سوخت به سمت شهرهای مرزی کشور است

.

نظر شما