شناسهٔ خبر: 45341785 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرز تهیه فاندانت شکلات داغ و خوشمزه؛ یک آتشفشان شکلاتی

در گزارش زیر طرز تهیه فاندانت شکلات داغ را به شما آموزش می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، احتمالا تا الان فیلم‌هایی که در آن کیک را برش می‌زنند و یک مایه داغ شکلاتی از داخل کیک خارج می‌شود و کل بشقاب را می‌گیرد دیده باشید. کیک آتشفشان شکلاتی دسری بسیار جذاب و هوس‌برانگیز است؛ پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه فاندانت شکلات داغ را حتما حتی برای یکبار هم که شده در خانه امتحان کنید.

این دسر خوشمزه دستورالعمل بسیار راحتی دارد که در ادامه به صورت مرحله به مرحله به آن می‌پردازیم. کیک فاندانت را علاوه بر شکلات می‌توانید با کارامل یا کرم تافی هم درست کنید. فاندانت شکلات داغ را هم می‌توانید به صورت برش زده و هم بدون این که برش بزنید برای سوپرایز کردن مهمان‌هایتان یا افراد خانواده سرو کنید. این آتش فشان شکلاتی را به عنوان کیک تولد هم برای عزیزانتان می‌توانید در نظر بگیرید و روی آن را با خامه تزئین کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه فاندانت شکلات داغ را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه فاندانت شکلات داغ خوشمزه

کره پاستوریزه  ۲۰۰ گرم
پودر کاکائو سه قاشق غذاخوری
سس کارامل ۵۰ گرم
شکلات تلخ (خرد شده) ۲۰۰ گرم
تخم مرغ سه عدد
زرده تخم‌مرغ سه عدد
پودر قند ۷۵ گرم
آرد ساده ۵۰ گرم

بیشتر بخوانید

آموزش آشپزی؛ از ۲۰ راز خوشمزه شدن خورش فسنجان و فوت‌وفن‌های پخت ته چین زعفرانی تا دسر لیوانی ویکتوریا + تصاویر

طرز تهیه فاندانت شکلات داغ و خوشمزه

شکلات از دانه درخت کاکائو گرفته می‌شود و خواص بسیار زیادی داشته و مصرف آن به گردش خون و کاهش کلسترول کمک می‌کند. البته که علاوه بر تمام این خواص، طعم شکلات بی‌نظیر است و ما هم تا به حال دسر‌های خوشمزه زیادی مانند پودینگ شکلاتی و موس شکلات به شما آموزش داده‌ایم. امروز، اما نوبت به یک دسر فانتزی و جذاب است که مانند آتشفشانی از شکلات در بشقاب شما است.

برای شروع ابتدا داخل چند کاسه را به کمک قلموی آشپزی با کره پاستوریزه چرب کنید. سپس کاسه‌ها را داخل سینی فر قرار دهید و به یخچال منتقل کنید تا خنک شوند و کره خودش را خوب بگیرد. دوباره یک لایه دیگر کره روی قسمتی که خودش را گرفته بزنید و پودر کاکائو را داخل ظروف بپاشید. دوباره کاسه‌ها را به پخچال برگردانید. سس کارامل را با مقدار کمی نمک مخلوط کرده و داخل یخچال قرار دهید تا آماده استفاده شود.

در این مرحله کره، شکلات و پودر قهوه را داخل ظرفی که می‌توانید آن را به روش بن ماری روی یک قابلمه حاوی آب جوش قرار دهید، بریزید. داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. ظرف را روی قابلمه قرار دهید تا مواد به روش بن ماری ذوب شده و سپس مخلوط شوند. دوباره در این مرحله مقدار خیلی کمی نمک دریایی اضافه کنید.

سه عدد تخم مرغ کامل، زرده‌های تخم مرغ و شکر را داخل یک کاسه دیگر با هم مخلوط کنید. مواد را به کمک همزن برقی آنقدر بزنید تا خیلی کمرنگ شده و پف کنند به طوری که شکل همزن داخل مواد رد بیندازد.

آرد را الک کنید و داخل مخلوط شکلات ذوب شده ریخته و هم بزنید. حالا دوسوم مخلوط تخم مرغ (فاندانت) را داخل کاسه‌هایی که درون یخچال گذاشتیم، بریزید و حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه آن‌ها را داخل فریزر قرار دهید. سپس آن‌ها را از فریزر بیرون آورده و داخل هر کاسه یک قاشق غذاخوری سس کارامل و نمک بریزید. دوباره فاندانت باقیمانده را اضافه کرده و کاسه‌ها را تا زمانی‌که مواد منجمد شوند، به فریزر برگردانید.

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. کاسه‌ها را روی یک سینی فر بچینید و حدود ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا لایه کیکی پخته شوند. بعد از ۱۵ دقیقه کاسه‌ها را از فر بیرون آورید و اجازه دهید تا کمکی خنک شوند. سپس آن‌ها را داخل یک ظرف مناسب برگردانید و بلافاصله سرو کنید. فاندانت شکلات داغ شما اماده است، نوش جان!

فوت و فن‌های طرز تهیه فاندانت شکلات داغ

برای سرو می‌توانید یک قسمت از دسر را برش ایجاد کنید تا شکلات داغ داخل آن بیرون ریخته شده و شکل جذابی بگیرد.
می‌توانید مطابق سلیقه‌تان به جای شکلات تلخ از شکلات سفید یا معمولی استفاده کنید.
مراحل را به همان صورتی که گفتیم اجرا کنید و مواد را در همان مدت داخل فریزر قرار داده یا بپزید؛ بنابراین حواستان به زمانبندی باشد.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

نظر شما