شناسهٔ خبر: 45341615 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ممنوعیت صید ناوگان صنعتی در آب‌های کشور

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: برای حفظ ذخایر، صید کشتی های صنعتی ۴ ناوگان های صنعتی کیش، فانوس، طبس و فردوس با مجموع بیش از صد شناور ممنوع شده است و در صورتی که اقدامی برای صید در کشورمان داشته باشند متوقف خواهند شد.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان شیلات ایران در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار کرد:  از ابتدای سال 99 تاکنون، 400 میلیون دلار محصولات شیلاتی به وزن 114 هزار تن صادر شده است.

وی افزود: تاکنون، بیش از 70 درصد از تجهیزات پرورش ماهی در دریا بومی سازی شده و  میزان تولید میگو   در کشورمان به بیش از 48 هزار تن در سال رسیده است.

 رئیس سازمان شیلات کشور ادامه داد:  تاکنون بیش از 70 درصد از تجهیزات پرورش بومی سازی شده که این تجهیزات بومی در حال حاضر در دریای خزر به آب انداخته شده و امیدواریم در استان های جنوبی هم از این تجهیزات استفاده شود.

وی در رابطه با پرورش ماهیان خاویاری خاطرنشان کرد: میزان تولید گوشت و خاویار پرورشی در 9 ماهه سال جاری بیش از میزان مشابه در سال گذشته بوده و برآورد تولید خاویار پرورشی تاکنون 10 تن بوده است.  تولید میگو هم در سال گذشته 46 هزار تن بود که امسال میزان تولید به بیش از 48 هزار تن رسیده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم مبنی بر اینکه چرا کشتی های صید صنعتی حاضر در خلیج فارس با وجود داشتن مجوز صید در آب های جنوبی کشور متوقف می شونداظهار کرد: این کشتی های صنعتی خارجی در مالکیت صید با ایران ها شراکت دارند و بیش از 50 درصد از سهم آنها مربوط به ایران است.

وی افزود: برای حفظ ذخایر صید کشتی های صنعتی 4 ناوگان های صنعتی کیش، فانوس، طبس و فردوس ممنوع شده است و در صورتی که اقدامی برای صید در کشورمان داشته باشند باید باید کشتی های آنها متوقف شوند.

وی اظهار داشت:  به دنبال آن هساین ذخایر مودجود آبزیان کشور را مورد پاییش قرار دهیم و برنامه و روشی های جدیدی برای صید این ناوگان که دارای بیش از صد کشتی هستند در نظر گرفته میشود و آنها به آبهای دور دست فرستاده می شوند.

وی اظهار داشت: ناوگان های صنعتی و عوامل متعدد دیگری می تواند بر ذخایر آبزیان کشور تاثیر گذارند اما مهم ترین عامل  تاثیر گذار صید های غیر مجاز شناور و قایق های بدون مجوز هستند.

 

نظر شما