شناسهٔ خبر: 45341501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری آیین کاشت ۷۰۰۰ نهال در خرم‌آباد+ عکس

آیین کاشت ۷ هزار نهال در خرم‌آباد عصر سه‌شنبه با حضور تعدادی از مسوولان و جمعی از مسوولان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بلوار شورای شهر خرم‌آباد برگزار شد. این ۷ هزار نهال با همت روح‌اله فکوری خیر خرم‌آبادی خریداری شده تا در چند نقطه از شهر غرس شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آیین کاشت ۷ هزار نهال در خرم‌آباد عصر سه‌شنبه با حضور تعدادی از مسوولان و جمعی از مسوولان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بلوار شورای شهر خرم‌آباد برگزار شد.

 

این ۷ هزار نهال با همت روح‌اله فکوری خیر خرم‌آبادی و موسس بیمارستان شفا خریداری شده تا در چند نقطه از شهر غرس شوند.

وی در این آیین، بر لزوم ترویج فرهنگ درختکاری و صیانت از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: در این راستا ۷ هزار درخت سرو که نماد آزادگی است به پاس ارج نهادن به ۷ هزار سال تمدن ایران زمین در معابر و مناطق تفریحی شهرستان خرم‌آباد کاشته خواهد شد.

 

 
وی با تقدیر از مشارکت شهرداری خرم‌آباد، افزود: این حرکت می‌تواند الگویی برای توسعه فضای سبز و کاشت درخت باشد.

فکوری با اشاره به اینکه آبادانی هر چه بیشتر شهر خرم‌آباد، مستلزم مشارکت همه مردم است، تصریح کرد: امید است این حرکت باب خیری برای توسعه و آبادانی دیار خرم‌آباد و افزایش مشارکت همگانی برای توجه به درختکاری باشد.

کاشت درخت در مسیر سلامت انسان‌ها است

یحیی ابراهیمی، نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تقدیر از عملکرد مطلوب دکتر فکوری موسس بیمارستان شفا از تلاش‌های این مجموعه در حوزه درمان ابراز رضایت کرد و گفت: بیمارستان شفا، در حوزه سلامت قدم‌های خوبی برداشته است و در بخش سلامت باعث آبروی استان لرستان است.


وی با اشاره به اینکه تقبل پرداخت هزینه کاشت ۷ هزار درخت را کاری خداپسندانه و اصولی در جهت فرهنگ سازی درختکاری توصیف کرد و گفت: کاشت درخت در مسیر سلامت انسان‌ها است چراکه درخت و فضای سبز، موجب ارتقای سطح سلامت روحی و روانی انسان‌ها است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه درخت سرو نماد درخت زندگی است که سابقه ۴ هزار ساله در شهر ابرکوه یزد دارد، اضافه کرد: درختان ریه‌های طبیعی هستند کمااینکه ۶ میلیون هکتار جنگل‌های زاگرس نقش مهم در تنوع آب و هوایی، پاکی هوا و جلوگیری از سیل دارند از طرفی بخش مهمی از جنگل‌های زاگرس در لرستان واقع شده است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان بر لزوم توجه به جنگل‌های زاگرس تاکید کرد و با اشاره به اینکه جنگل‌های زاگرس در حال نابودی هستند، ادامه داد: یکی از بهترین کارها برای حفظ و نگهداری از طبیعت و جنگل‌ها کاشت درخت است و جامعه با الگوبرداری از کاشت ۷ هزار درخت سرو، به حفط و نگهداری محیط زیست و منابع طبیعی کمک کند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولیای دین بر کاشت درخت است، تصریح کرد: در احوالات امام علی(ع) آمده است که آن حضرت در مدینه باغ‌های زیادی کاشته و وقف مردم کردند، در ایران باستان هم مردم در ایام بهار به کاشت درخت و سبزه، توجه ویژه داشتند.

توسعه فضای سبز بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد

وی با ذکر این مطلب که همه ساله مقام معظم رهبری در ۱۵ اسفند، درخت می‌کارد و نسبت به کاشت درخت تاکید می‌کنند، افزود: یکی از عواملی که ریسک بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد درختکاری است از طرفی حضور در جنگل، میزان بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه جنگل و درخت باعث کاهش استرس و قندخون شده و موجب تامین سلامت روحی است، تصریح کرد: مشکل‌ آیندگان فرسایش خاک است و درختان از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به اینکه کاشت درخت توجیه فنی و اقتصادی دارد افزود: کاشت درخت در حوزه آبخیزداری نیز نقش اساسی دارد.

درختی که در مرحله بلوغ باشد اکسیژن ۱۰ نفر را تامین می‌کند

زهرا نظری، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در این آیین با تقدیر از این کار ارزشمند گفت: درختان ریه‌های زمین و مهم‌ترین مدافع مبارزه با تغییرات اقلیمی هستند.

 

وی با یادآوری این مطلب که انسان‌ها، خاک را خسته و جنگل‌ها را با دستکاری، تخریب می‌کنند، ادامه داد: امروز شاهد گرم شدن هوا، تغییرات اقلیمی هستیم و تنها درخت می‌تواند محافظ تغییرات اقلیم باشد.

نظری با اشاره به اینکه، درختی که در مرحله بلوغ باشد اکسیژن ۱۰ نفر را تامین می‌کند، گفت: سنت حسنه کاشت درخت توسط دکتر فکوری اجرا شد و می‌طلبد تمام پزشکان و خیران با الگوگیری از این کار خوب، سنت حسنه کاشت درخت را ادامه دهند‌.

انتهای پیام/

نظر شما