شناسهٔ خبر: 45341387 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کی نژاد در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

تعیین ۳ مسیر شکایت برای بورسیه‌های بلاتکلیف دانشگاه‌ها

رئیس هیئت عالی جذب سه مسیر شکایت که بورسیه‌های بلاتکلیف دانشگاه‌ها باید از آن آگاه باشند را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

محمد علی کی نژاد رئیس هیئت عالی جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند شکایت بورسیه‌های بلاتکلیف که در دانشگاه‌ها پذیرش نمی‌شوند، اظهار کرد: در مجموع بورسیه‌ها اگر در دانشگاهی که بورس به آن‌ها اعطا کرده پذیرش نشوند، می‌توانند از سه مسیر ماده ۲۰، ماده ۲۱ و ماده ۱۵ جذب اعضای هیئت علمی اقدام کنند.  

او ادامه داد: بورسیه بلاتکلیف ابتدا باید بر اساس ماده ۲۰ جذب اعضای هیئت علمی به دانشگاه اعتراض بزنند و اگر دانشگاه این اعتراض را بررسی و بپذیرد، حکم  پذیرش برای آن‌ها صادر می‌شود، اگر در این مرحله موفق نشود باید به هیئت مرکزی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی مراجعه کنند.  

رئیس هیئت عالی جذب هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ادامه داد: اگر این افراد نتوانند از طریق ماده ۲۰ به نتیجه برسند، باید  به هیئت عالی جذب مراجعه و از طریق ماده ۲۱ اقدام ‌کنند. هیئت مرکزی جذب وقتی درخواست بورسیه جذب نشده را دریافت کرد به بررسی می‌پردازد که دانشگاهی که بورسیه را نپذیرفته به چه دلایلی اقدام به این کار کرده است.  

کی نژاد توضیح داد: اگر دلایل دانشگاه مورد قبول باشد، پرونده بسته می‌شود؛ اگر دلایل پذیرفته نشدن بورس مورد پذیرش قرار نگیرد، هیئت عالی جذب  حکم به پذیرش می‌دهد.  

به گفته این مقام مسئول، اگر بورسیه در این دو مرحله موفق نشد باید از طریق ماده ۱۵ اقدام کند.

اوادامه داد: طبق ماده ۱۵ بورسیه، در هیئت عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی پرونده را بررسی می‌کنند که آیا عدم نیاز دانشگاه و تائید هیئت مرکزی جذب قابل قبول است یا خی. در این مرحله برای بورس تحصیلی در خارج از دانشگاه مبدا جایابی صورت می گیرد.  

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: طی کردن این مراحل مشروط به این است که بورس تحصیلی اول به دانشگاه، سپس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی و در نهایت به هیئت مرکزی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی مراجعه کند.  

کی نژاد در پایان تاکید کرد: ماده ۱۵ حجت را بر بورسیه تمام می‌کند که از کل پرونده بورسیه های بلاتکلیف در نهایت  ۳۶ پرونده بورسیه  مرحله دوم ماده ۲۱ و سوم ماده ۱۵ یعنی مراجعه به هیئت عالی جذب و هیئت عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی را طی کردند.

گفتنی است، پرونده بورسیه ها مربوط به جذب سه هزار بورسیه سال ۹۲ است که از آن زمان تاکنون هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه تعیین تکلیف این بورسیه ها و جذب آنان در دانشگاه ها را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما